Större förgasare då?
    Finns la inte så mycket att göra annat än att byta upp i cylinder, byta fögge, urpluggat orgrör, porta om osv..

Jo vet, cylle vill jag verkligen inte då man behöver byta en jävla massa + har hypern så då får en va lek moppen och en ska jag bruksköra med som ska vara rätt så bensin snål, men blir det nå stor skillnad om man byter fögge från 15mm till 19mm?

räcker ju med att den har felinställd fögge som kan göra att den blir seg på låga. V6 ska ju vara mellan varvigt som gianelli.

annars så äre nog ett kugg förtunga drev men de ska ju inte göra att den blir sjukt seg på låga. sålänge du inte har 15 kuggars fram typ.
    Njaa tror inte att det är för tungt drevad då den snabbt kommer upp i hastighet och har ett bra axx när själva effekten kommer, föggen är justerad i ett bra läge.

Men kan dra ett exempel: Om jag t.ex ska åka upp för ett berg på 1:ans växel så tar jag lite sats och sen håller jämn gas när effekten har kommit sen när varven börja gå ner från 10-11k till 6-7k så pallar den inte dra mer..

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Vad är det för drevning då? Låter som det kan va rätt tungt ju.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

When the sun goes down, the streets goes up..

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    livet med effektrörsmoppe, du måste ligga på varven hela tiden för att komma framåt, och då skär cylindern för att den blir för hårt körd
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jo vet, cylle vill jag verkligen inte då man behöver byta en jävla massa + har hypern så då får en va lek moppen och en ska jag bruksköra med som ska vara rätt så bensin snål, men blir det nå stor skillnad om man byter fögge från 15mm till 19mm?

Njaa tror inte att det är för tungt drevad då den snabbt kommer upp i hastighet och har ett bra axx när själva effekten kommer, föggen är justerad i ett bra läge.

Men kan dra ett exempel: Om jag t.ex ska åka upp för ett berg på 1:ans växel så tar jag lite sats och sen håller jämn gas när effekten har kommit sen när varven börja gå ner från 10-11k till 6-7k så pallar den inte dra mer..
    Ja det blir rätt stor skillnad, orkar varva ur bättre. Men 15mm bör såklart räcka för orgcylle osv.
    Klart den är klen när den ligger under effektkurvan, kör urpluggat orgrör istället!

jag körde med 14 mm o gianelli rör, dock borde v6 ha lite bättre botten om jag minns rätt
    testa att pilla lite med nålen t.ex. kan ju vara att den får för lite bränsle på mellanregistret då den
    blir orkes lös
    En kille sa att om man dra pluggen på en senda gör den 130
    Kolla in mitt projekt Derbi senda 80 racing
    http://www.moppenet.nu/showthread.php/7168-Edwalds-racing-senda-)-update-14-12-drev

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Får man fråga vad du har för drevning nu, samt om den orkar varva ur 6an helt och om förgasaren är rätt inställd låg/mellan/högfart?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Reg.datum
    Sep 2011
    Tror nog att jag kom på felet, den varvar skit bra på höga varven, typ runt 11-12k så varvar den ut och åker i 75-80km/h så den är inte tungt drevad iaf.

Nu har den börjat bööa på låga varven alltså när allt under 4k varv så böar den, då behöver man kopplingsjucka så den börjar dra, såg även en annan sak att den åker av sig själv om man typ släpper kopplingen och går vid sidan av moppen, alltså den drar hela tiden och stannar aldrig om man inte drar inte kopplingen eller bromsar.
    Den ska ju gå av sig självt om du har växel i och den är igång utan koppling
    Kåtmorfar<3

Reg.datum
    Sep 2011
    Aha haha... vart inte så på min Rieju eller Gilera
    Inte?
    Kåtmorfar<3

Ganska självklart att den går framåt om du har växel i Menar du på friläge så är det ju något knas...

Reg.datum
    Sep 2010
    Om den driver när du ahr kopplingen intryckt så äre med största säkerhet dålig olja! råkat ut för det ett antal ggr :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    äre bara jag som tror röret är återstokat.

leovince brukar vara de som blir återsotatade fort, när det är så jävla lågvarvigt.

Jag skulle nästan tippa på att det är förgasar inställningar för min är sån nu och jag vet att min behövs ställas in men vill köra in min cylinder fett.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in