1. #1
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414

    dt mx krångel 20mm förgasare

    tjenare, har tagit på mig ett jobb att byta cylinder och förgasare på en kompis dt. har monterat ett 43mm cylinderkit samt en 20mm förgasare.
    för det första undrar jag hur alla slangar ska sitta. det sitter ju en anslutning för en smal slang i botten av förgasaren, och en på högra sidan av förgasaren.
    sedan finns det en slanganslutning på insuget, vad ska sitta där? sedan så finns det ju en slang från oljepumpen, vart ska den?
    nu till problemet. det sitter ett 2mm munstycke i den, borrat. från strl 110 till 2mm enligt ägaren och hans far. vid gaspådrag böar den som om den får för lite soppa även fast den får hur mycket soppa som helst. Jag misstänker att den får både för mycket luft och bensin. mopeden är otroligt svårstartad och måste rulla igång den på 3an med choke.luftskruven 1.5 varv ut. några tips?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    tjenare, har tagit på mig ett jobb att byta cylinder och förgasare på en kompis dt. har monterat ett 43mm cylinderkit samt en 20mm förgasare.
    för det första undrar jag hur alla slangar ska sitta. det sitter ju en anslutning för en smal slang i botten av förgasaren, och en på högra sidan av förgasaren.
    sedan finns det en slanganslutning på insuget, vad ska sitta där? sedan så finns det ju en slang från oljepumpen, vart ska den?
    nu till problemet. det sitter ett 2mm munstycke i den, borrat. från strl 110 till 2mm enligt ägaren och hans far. vid gaspådrag böar den som om den får för lite soppa även fast den får hur mycket soppa som helst. Jag misstänker att den får både för mycket luft och bensin. mopeden är otroligt svårstartad och måste rulla igång den på 3an med choke.luftskruven 1.5 varv ut. några tips?

    Den smala i botten har jag för mig är för dränering, hålet på insuget är för att sätta slangen från oljepumpen på, om man har den inkopplad. Den på högra sidan kan mkt väl också vara en dräneringsslang. Och 2mm låter jävligt stort! det är väl samma som storlek 200? är det egenborrat så kan det ju lätt ha blivit ngra hundradelar till vilket gör en hel del. Testa med typ 150 munstycke så ska det nog gå bättre
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    Den smala i botten har jag för mig är för dränering, hålet på insuget är för att sätta slangen från oljepumpen på, om man har den inkopplad. Den på högra sidan kan mkt väl också vara en dräneringsslang. Och 2mm låter jävligt stort! det är väl samma som storlek 200? är det egenborrat så kan det ju lätt ha blivit ngra hundradelar till vilket gör en hel del. Testa med typ 150 munstycke så ska det nog gå bättre
    Ja jag har för mig att de nipplarna är för dränering jag med. Det sitter en slang från den i botten till den från trottelhuset, vilket känns fel. Yes, det motsvarar 200 på dessa förgasare vilket jag också tycker låter förbannat stort, det är egenborrat av ägaren av mopeden. Känns nästan som den drar tjuvluft då tomgången också är väldigt
    Ojämn och den vill oftast dö vid gaspådrag. Insugspackningen är i princip skräp också så det kan ju vara en bidragande faktor. Jag får testa lite
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in