1. #1

    Question köp hjälp cross moppe

    tja jag hade tänkt köpt en crossmoppe klass1 nu när man snart blir 15 hade tänkt mig runt 13000 tussen och neråt kom gärna med tipps och vad ni tycker och tänker om olika modeller, ps jag hade tänkt mig otrimmad så vad ska man köpa vad ska man inte köpa?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av PatrikB Visa inlägg
    tja jag hade tänkt köpt en crossmoppe klass1 nu när man snart blir 15 hade tänkt mig runt 13000 tussen och neråt kom gärna med tipps och vad ni tycker och tänker om olika modeller, ps jag hade tänkt mig otrimmad så vad ska man köpa vad ska man inte köpa?
    Du ska helt klart ha en Derbi senda xtreme med ebs motorn
    Sitter på äldre än 06
    För att dem har den starkaste motorn orginal 4kw = 5,44hk! Helt lagligt och bra kvalite och mycke delar

    Db50bo motorn 06 och uppåt är också bra tror dem har 3kw = 4,08hk

    Jämfört med am6or rieju,yamahaer ,beta,motorhispania mfl har bara 2kw = 2,72hk alltså hälften så stark som EBS motorn

  3. #3
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av sweeken Visa inlägg
    Du ska helt klart ha en Derbi senda xtreme med ebs motorn
    Sitter på äldre än 06
    För att dem har den starkaste motorn orginal 4kw = 5,44hk! Helt lagligt och bra kvalite och mycke delar

    Db50bo motorn 06 och uppåt är också bra tror dem har 3kw = 4,08hk

    Jämfört med am6or rieju,yamahaer ,beta,motorhispania mfl har bara 2kw = 2,72hk alltså hälften så stark som EBS motorn
    Har du källa på det där? Har aldrig hört det förr o vore kul o se om det stämde eller inte isf.
    Senast redigerat av CaToXXo den 2012-04-03 klockan 20:13.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av sweeken Visa inlägg
    Du ska helt klart ha en Derbi senda xtreme med ebs motorn
    Sitter på äldre än 06
    För att dem har den starkaste motorn orginal 4kw = 5,44hk! Helt lagligt och bra kvalite och mycke delar

    Db50bo motorn 06 och uppåt är också bra tror dem har 3kw = 4,08hk

    Jämfört med am6or rieju,yamahaer ,beta,motorhispania mfl har bara 2kw = 2,72hk alltså hälften så stark som EBS motorn
    Skitsnack.

  5. #5
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Har du källa på det där? Har aldrig hört det förr o vore kul o veta om de stämde eller inte isf.
    instämmer, vill också se den källan,

  6. #6
    Tycker att Rieju RRX sm power up är go, men man tycker ju olika

  7. #7

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Rieju/Yamaha skulle jag köpt iallafall
    Kåtmorfar<3

  8. #8
    det kvittar hur starka motorerna är original ( alla går skit ändå och toppar typ 40-50) om du vill åka med "power" original, köp en aprilia sr50 ditech....
    skulle valt Yamaha DT50X, eller någon rieju, am6 is the shit, finns mycket delar till de ifall du skulle vilja trimma senare.

  9. #9
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Dawidd Visa inlägg
    Tycker att Rieju RRX sm power up är go, men man tycker ju olika
    faktist, org drevning å ur pluggat å borrad cdi-box då äre power i den hojjen.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    faktist, org drevning å ur pluggat å borrad cdi-box då äre power i den hojjen.
    HHAHA borrad cdibox?? ???!?!?!? då går den ju knappast framåt ..................

  11. #11
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    HHAHA borrad cdibox?? ???!?!?!? då går den ju knappast framåt ..................
    Rieju rrx har väl cdi strypningen? har jag för mej.

    för min kompis har de iallafall. iallafall på 07-ornas vet int vilken du prata om de nyare?

  12. #12
    Ch racing 4kw
    Beta rr 2kw
    Derbi DRD Pro 2kw
    Derbi Senda 3kw
    Rieju RRX 2kw
    Roxon Duel 2kw
    Yamaha DT50x 2kw

    Källa: Trafikverket

    Enligt det där så borde ju CH Racing vara piggast (?) och det motbevisar även Sweekens skitsnack om att en Senda har 4kw.

    OnT: Satsa på den du tycker är snyggast, mopederna är iprincip samma skit. Derbi är inte lika tåliga som beta och yamaha, det finns säkert fler som är tåligare men i övrigt så är det nästan ingen skillnad. Dom flesta orkar lika mycket och är ungefär lika sköna att åka. Jag har själv en DT50x, de är riktigt snygga imo, grym kvalité, org-packboxarna i gafflarna kan vara lite dåliga men det är lätt att byta. Jag rekommenderar en sån starkt.

  13. #13
    Jag har en Yamaha dt50x. Den är helt org. Ingen större skillnad men yamahan har am6 motorn vilket är en bättre motor än de som sitter på derbis. Satsa på en sådan! Du kan få en riktigt bra moppe för pengarna! Jag fick ge 15 för min och det var en 07 som hade gått 180 mil! Den är riktigt skön och kvallé rakt igenom!
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  14. #14
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Rieju rrx har väl cdi strypningen? har jag för mej.

    för min kompis har de iallafall. iallafall på 07-ornas vet int vilken du prata om de nyare?
    ECU-box*
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  15. #15
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    ECU-box*
    okej,

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Rieju rrx har väl cdi strypningen? har jag för mej.

    för min kompis har de iallafall. iallafall på 07-ornas vet int vilken du prata om de nyare?
    Har 08an , den mattsvarta med gröna dekaler, Deluxes gamla här på forumet. (är hans lillebror)

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Har du källa på det där? Har aldrig hört det förr o vore kul o se om det stämde eller inte isf.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Skitsnack.
    Dem är reggade med det iallafall men stämmer kanske inte
    Det står på reg beviset och vägvärket om man söker på reg-nr
    (en med ebs)

    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ch racing 4kw
    Beta rr 2kw
    Derbi DRD Pro 2kw
    Derbi Senda 3kw
    Rieju RRX 2kw
    Roxon Duel 2kw
    Yamaha DT50x 2kw

    Källa: Trafikverket

    Enligt det där så borde ju CH Racing vara piggast (?) OCH DET MOTBEVISAR ÄVEN SWEEKENS SKITSNACK OM ATT EN SENDA HAR 4KW.
    Fan snackar du om? ja sa att dem hade 3kw på piaggio motorn... vilken du säker kollade upp sök på tex en 04 istellet så får du se
    Senast redigerat av sweeken den 2012-04-04 klockan 18:59.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in