1. #1

    Fästa underliggande rör

    Tjo!

    Hur har ni fäst era underliggande rör? hade i en skjutspinnen förut och sen en järn bit eller var det är för material men de har gått sönder hela tiden, såg att vissa andra hade fäst fast i ljuddämparen? vilket är det bästa sätt att fästa på en derbi drd limited edition -08

  2. #2

  3. #3
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Denna ska du inte använda dig av iaf, riktigt oseriöst och kan smälta sönder lätt.
    http://img706.imageshack.us/img706/9826/sam0128.jpg
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Om du inte orkar bygga något så gör som mig, tog en stor bensin slang genom fästet till röret och sen fäste det vid ramen Sitter som sten!
    Sånt luffarmeck vill man ju inte ha..

  6. #6

  7. #7
    egentligen så blir ju inte röret så fruktansvärt varmt? ett stort buntband kan väl faktiskt fungera?

  8. #8
    Ska lägga upp en bild i morgon hur jag fäst mitt tk rör :-)

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Ähh funkar perfa, orkar inte bygga värsta saken för att hänga ett rör -.-
    Äh så jobbigt är det inte!
    Citat Ursprungligen postat av freddx01 Visa inlägg
    egentligen så blir ju inte röret så fruktansvärt varmt? ett stort buntband kan väl faktiskt fungera?
    Blir inge bra, skaver sjukt mycket så kommer gå av efter ett tag, speciellt vid brukskörning.
    Bygg någonting seriöst istället, inte jobbigt alls.
    Fäst det vid bulten som håller bromspedalen till rörets fäste!

  11. #11
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av freddx01 Visa inlägg
    egentligen så blir ju inte röret så fruktansvärt varmt? ett stort buntband kan väl faktiskt fungera?
    Som PiMpoPeD skriver.. Hela kröken blir ju riktigt varm, stingern blir även den varm och fästet sitter ju såpas nära så jag hade inte chansat iaf. Sen så ser det ju bra pundigt ut bara rent allmänt. Do it seriously or not at all
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  12. #12
    Fredde gör ett schysst jobb nu.... kan ju inte börja tatta DRD;n med massa buntband!
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  13. #13
    haha aa, men om jag kört "tufft" i några timmar så blir kröken varm men man kan ju lätt hålla i den utan att bränna sig =) men får svetsa ihop något

  14. #14
    marcus buntband löser allt!=)

  15. #15


    Det ser klent ut men kan lova att det håller, för mitt rör sitter bom fast med detta fästet. Det är ungefär 3-5mm tjockt

  16. #16
    men jag vill inte svetsa fast något mitt på röret hara ju fästet precis innan ljuddämjparen så det där fungerar ju inte

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av freddx01 Visa inlägg
    men jag vill inte svetsa fast något mitt på röret hara ju fästet precis innan ljuddämjparen så det där fungerar ju inte
    aha okej jo det förstår jag men mitt har ju ett fäste där sen fabrik men skicka gärna bild på röret på din moppe så kan vi komma med tipps hur man kan göra

  18. #18

  19. #19
    Du skulle ju kunna ta och gör ett fäste som går till bulten på broms pedalen som jag gjort på min. Det är nog det enda som håller tror jag, men visst det kanske inte är snyggt men det är funktionellt. Se bara till så du tar ett hårt material och gör fäste av så ska det funka

  20. #20
    Gör som en idiot här i fbg gjorde på sin derbi! satte fast röret med en kedja, till slut så var röret av för den hade skakat sönder å sågat igenom röret och så blev det väldigt jämna och fina repor i ramen där vid passagerar fotpinnarna

  21. #21
    rekommenderar izeman's sätt. enda som funkar bra!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  22. #22
    tack för tipsen! Jag gjorde ett fäste och satt mellan bulten till skjutspinnen och röret!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in