1. #1

    Derbin vägrar varva upp

    Hej alla! Min derbi senda har börjat bete sig konstigt. Det började härom dagen när jag var ute och körde, den började ge dålig effekt och eftersom jag stuntar påverkar det mig jätte mycket. Jag hade av cylinder och förgasare igår och cylindern var inte i bästa skick några repor i både kolv och lopp. Det var ingen skit i förgasarn och allt satt som det skulle. Nu startar den men somsagt den varvar inte upp "jämt". Gasar man fullt så varvar den upp pytte lite och hackar typ och till slut så är den uppe i max varv. Någon som har en anning vad felet kan vara?
    Setup:Metrakit Thrower och 12/53 drevning. Tack på förhand/ Gustav

  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Fanns det repor i cylindern som du kunde känna med nageln? Kan hända att din cylinder sjunger på sista versen. Hur är kompet? Den kan också dra tjuvluft så kolla det med.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Fanns det repor i cylindern som du kunde känna med nageln? Kan hända att din cylinder sjunger på sista versen. Hur är kompet? Den kan också dra tjuvluft så kolla det med.
    Reporna känns gött men den har fortfarande samma komp som innan. Tjuvluft har jag kollat och den är tätt

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av derbigurra Visa inlägg
    Reporna känns gött men den har fortfarande samma komp som innan. Tjuvluft har jag kollat och den är tätt
    Har du möjlighet att ta nåt kort på cylinderloppet o kolven? eller du kanske har plockat ihop de å inte orkar plocka isär den igen
    Men hur är det med luftfiltret, rent?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Har du möjlighet att ta nåt kort på cylinderloppet o kolven? eller du kanske har plockat ihop de å inte orkar plocka isär den igen
    Men hur är det med luftfiltret, rent?
    Pallar inte ta isär cylindern igen men luftfiltret få la jag testa och göra rent imorn. Men tror du inte röret kan ha sotat? Då moppen är väldigt seg när man gasar.

  6. #6
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av derbigurra Visa inlägg
    Pallar inte ta isär cylindern igen men luftfiltret få la jag testa och göra rent imorn. Men tror du inte röret kan ha sotat? Då moppen är väldigt seg när man gasar.
    Tror faktiskt inte det, det är bara punkarn som rekommenderar det till allt och alla... Men visst, det är väl aldrig fel att sota ur det. men börja med filtret
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Tror faktiskt inte det, det är bara punkarn som rekommenderar det till allt och alla... Men visst, det är väl aldrig fel att sota ur det. men börja med filtret
    okej tack

  8. #8
    W1Ll3s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stockholm, Finspång (hällesta);D
    Inlägg
    161
    Vet inte riktigt men min betedde sig lika dant typ, då var det kedjan som var lite lös och då hackade/slirade up till max varv efter ett tag Värt o kolla
    Yamaha DT110x Parmakit 2010
    Derbi Senda 2005 70cc

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Tror faktiskt inte det, det är bara punkarn som rekommenderar det till allt och alla... Men visst, det är väl aldrig fel att sota ur det. men börja med filtret
    haha håller med han skriver typ alltid de x)

    på de nyare mopparna speciellt om du har trimrör så brukar det inte sota
    visst om du kör på typ 5% blandningo skit olja men annars brukar dem faktiskt inte sota sså mke
    skillnad på en gammal sachs osv
    En kille sa att om man dra pluggen på en senda gör den 130
    Kolla in mitt projekt Derbi senda 80 racing
    http://www.moppenet.nu/showthread.php/7168-Edwalds-racing-senda-)-update-14-12-drev

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av W1Ll3 Visa inlägg
    Vet inte riktigt men min betedde sig lika dant typ, då var det kedjan som var lite lös och då hackade/slirade up till max varv efter ett tag Värt o kolla
    Ne kedjan är det inte då den är bra spänd.
    Citat Ursprungligen postat av x-treme-95 Visa inlägg
    haha håller med han skriver typ alltid de x)

    på de nyare mopparna speciellt om du har trimrör så brukar det inte sota
    visst om du kör på typ 5% blandningo skit olja men annars brukar dem faktiskt inte sota sså mke
    skillnad på en gammal sachs osv
    Okej någon anning vad det kan vara?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in