är det 12volt på mt5?

frågan är som rubriken?
    skulle haft a-traktor istället!

Nej

Klart de går

Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Nej
    går det inte att modda till 12?
    skulle haft a-traktor istället!

jo. men mycket jobb. volt regulator lampor, instrument lampor tuta, blink relä. generator. ja. i slutändan lönar det sig nästan mer o skaffa en helt ny kabelstamm. men varför konvertera? om du säger framlampa styrka säger jag. ryck ut volt regulatorn prova köra allt på 6v lampor osv (funkade ett tag på min) fast om du varvar högt mkt äter den lampor. o då fåru köra 12v lampor utan regulator (enklast) SE TILL ATT TA VÄCK BATTERI INNAN DEMONTERING AV regulator
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

Citat Ursprungligen postat av simon17 Visa inlägg
    jo. men mycket jobb. volt regulator lampor, instrument lampor tuta, blink relä. generator. ja. i slutändan lönar det sig nästan mer o skaffa en helt ny kabelstamm. men varför konvertera? om du säger framlampa styrka säger jag. ryck ut volt regulatorn prova köra allt på 6v lampor osv (funkade ett tag på min) fast om du varvar högt mkt äter den lampor. o då fåru köra 12v lampor utan regulator (enklast) SE TILL ATT TA VÄCK BATTERI INNAN DEMONTERING AV regulator
    Inte mkt jobb ? Behöver bara byta regulator glödlampor o batteri fast de kan man köra utan också. Nej de lönar sig inte med ny kabelstam

Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Inte mkt jobb ? Behöver bara byta regulator glödlampor o batteri fast de kan man köra utan också. Nej de lönar sig inte med ny kabelstam
    LOL. alla relä, säkringar allt som e gjort för standard 6v kommer ju pajja som du läste...relä. tuta, INSTRUMENT lampor e ju inte barnlek att byta lixom :/
    Yamaha dt 50 mx
    ¹ з з

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Mt har 6v original men det är lätt som en plätt att byta till 12v..
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Mt har 6v original men det är lätt som en plätt att byta till 12v..
    Jaja det är lätt, men då kan du väl va så snäll och förklara hur man gör?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Jaja det är lätt, men då kan du väl va så snäll och förklara hur man gör?
    Det har nämts tidigare i tråden.. Men på min körde jag bara med fram och baklykta (inget batteri osv) så det är bara en 12v regulator och 12v lampor som behövs.
    Kör du med mer saker så som batteri, blinkers osv. så får du ju byta ut reläer och alla lampor till 12v också.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    LOL. alla relä, säkringar allt som e gjort för standard 6v kommer ju pajja som du läste...relä. tuta, INSTRUMENT lampor e ju inte barnlek att byta lixom :/
    Är väll inget viktigt med att byta dom grejerna?

Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Är väll inget viktigt med att byta dom grejerna?
    gurvida det är viktigt bestämmer du!. ska du ha blinkers, eller tuta? lampor i instrument panel? om inte gör du som hedin sa. men om neutral lampa o allt sånt ska funka får du öppna hela instrument dosan o byta de med... valet e ditt :/ fast jag gick tbx till 6v efter jag hade kört me pajjad regulator. då hade 8v ätit upp blinkrelä, blinkers lampor. mätare lampor, framlampa, baklampa. VARENDA LAMPA utom neutral lampan
    Yamaha dt 50 mx
    ¹ з з

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    gurvida det är viktigt bestämmer du!. ska du ha blinkers, eller tuta? lampor i instrument panel? om inte gör du som hedin sa. men om neutral lampa o allt sånt ska funka får du öppna hela instrument dosan o byta de med... valet e ditt :/ fast jag gick tbx till 6v efter jag hade kört me pajjad regulator. då hade 8v ätit upp blinkrelä, blinkers lampor. mätare lampor, framlampa, baklampa. VARENDA LAMPA utom neutral lampan
    Man väljer ju själv hur mycket man tid man vill lägga ner för en förbättring.

Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    fan vad ni tjatar

Ingen problem att fixa 12 volt. byt bara alla lampor till 12v. Inge svårt alls. byt till 12voltsregulator. bort med batteriet. säkring behövs ju endast till batteriet så det är bara att skita i. relät kommer funka med 12volt oxå. annars är det ju bara att byta det. ingen svår grej det heller

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in