Frambromsen låst sig

Hej. Var påväg hem igår och stängde av moppen när jag närmade mig garaget. Så bromsade jag in för att ta upp garageporten, så när jag skulle rulla in moppen hade frambromsen låst sig. Det gick inte att rubba den, och när man kände på bromshandtagen var det helt "hård". Vad har hänt och vad kan jag göra för att fixa det?

Har inte en aning om vad som hänt men lufta bromsarna och tryck tillbaka kolvarna så borde det bli bra igen.

Skivbroms eller trumbroms?

Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Skivbroms eller trumbroms?
    Skivbroms.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av ekman Visa inlägg
    Hej. Var påväg hem igår och stängde av moppen när jag närmade mig garaget. Så bromsade jag in för att ta upp garageporten, så när jag skulle rulla in moppen hade frambromsen låst sig. Det gick inte att rubba den, och när man kände på bromshandtagen var det helt "hård". Vad har hänt och vad kan jag göra för att fixa det?
    Kolven kan ha gått ut eller att din bromsslang fram har svullnat.

Okej nu har jag kollat lite och det verkade som kolven gick tillbaka väldigt segt. Nu tar inte bromsen alls, men den tar inte emot ialf. Antar att det har kommit in luft i systemet. Har ingen aning och
    aldrig luftat innan, är det bättre att lämna in den istället ?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av ekman Visa inlägg
    Okej nu har jag kollat lite och det verkade som kolven gick tillbaka väldigt segt. Nu tar inte bromsen alls, men den tar inte emot ialf. Antar att det har kommit in luft i systemet. Har ingen aning och
    aldrig luftat innan, är det bättre att lämna in den istället ?
    ta av bromsslangen och se hur kolven reagerar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in