Sidan 1 av 4 123 ... Sista
  1. #1

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    tappa ner ett clips i vevhuset en gång. fick fan inte upp det. sluta med att jag klöv motorn igen.
    Sånt är mysigt!
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  4. #4
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    jag lyckades dra på mig en renovering av en sachs motor, och det sluta med att jag fick klyva motor ca 7-9 gånger innan jag fick ihop den helt, sen när jag skulle dra fast inspektions luckan så råkade jag dra gäng paj på kåpan men jag sa att den redan var paj åt han
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  5. #5
    Skruvade med en gammal saab (9000?), jag höll på att byta bromsar. Som alltid med den där jäkla bilden var alla skruvar jävliga på ett eller annat sätt. Rundade, sönderrostade osv. När jag skulle få loss bromsoket på förarsidan satt givetvis skruvarna hårt som fan (förvisso är det en fördel om bromsarna sitter bra, men det tyckte jag inte då). För att komma åt var jag tvungen att krypa in i hjulhuset, och trycka underifrån på en nyckel. Inte helt oväntat slant jag, och gav mig själv en rejäl blåtira

    Skruvade på mitt Vforce membran på wiggen, och på något vänster klämdes membranet mellan wiggen och packningen. Klick sa det, och ramen till membranet sprack. Köp sa grisen

  6. #6

  7. #7
    vänt kolven åt fel håll när jag var typ 15 med min första 70cc

  8. #8
    Drog åt en skruv för hårt på toppen av cylindern så den skjöt iväg rakt på ögonbrynet (?) ovanför ögat.

  9. #9

  10. #10
    Kolvclipsen är väl en klassiker 8)

  11. #11

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    I mitt fall en lös ventljustering, kostade mig en ny topp då den sköt hela ventilvippan.

  12. #12

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Inte gjort någon stor än, men aa, sket i att byta rem och det kostade mig en hel renovering på motorn då veven "gick av" alltså, sista biten av veven gick av, där självar kickdrevet satt.

  13. #13

  14. #14
    Jag var så glad en extremt fräsch blanksvart nymålad motor, glömmer sätta på bensinslangen vrider på kranen ja resten kan ni räkna ut

  15. #15

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Den som inte gjort det kan inte mecka
    +1 på det, den missen gjorde man ett par gånger för mycket i början...

  16. #16

  17. #17

  18. #18
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Kolv clipset flög iväg när jag skulle sätta in det idag
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  19. #19
    Hade inte sovit på 22 timmar så råkade montera veven åt fel håll. Insåg först när motorn va i ramen att rotorn inte passade. Ganska härlig miss! (Y)

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Den som gjort det kan inte mecka
    håller med

  21. #21

  22. #22
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    håller med
    gör inte jag!!

    ont: har inte förstört mkt av motordelar, enda e väl att man rundat en drevmutter däremot har man skadat sig några gånger, tex slipade med grovtslipstivt på ett rör, så slinter man och slipar upp vristen
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  23. #23

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Hahah, fyfan va less du måste blivit då (Y)
    Ja, man hade ju längtat efter att få sova. Bet mig själv i läppen och slängde ut skiten och vände på veven. Tog väl nån dryga timme innan motorn var i ramen igen, men det var det värt. Man hade ju inte pallat med det där dagen efter. :S

  25. #25

  26. #26
    Polaren gjorde det där misstaget med veven också haha , Nybörjare som vi var så plocka vi ihop hela motorn och sen när vi kom till primärdrevet så tog det stopp. Motorblocket sprack då också på något konstigt vis

  27. #27
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Hade inte sovit på 22 timmar så råkade montera veven åt fel håll. Insåg först när motorn va i ramen att rotorn inte passade. Ganska härlig miss! (Y)
    aa den måste varit kul!
    bara plocka bort och plocka isär igen =/

  28. #28

  29. #29
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Satte dit ett av kolvbults clipsen lite fel så cylinder och kolv blev skrotade. De roliga är att jag körde med det ca 3mil innan jag va hemma och plocka ner skiten
    haha hurfan kunde du komma så långt?

  30. #30
    precis när jag fylt 15 höll jag på att fixa med min dt (som jag hade då) så skulle jag montera toppen och röret när jag monterat toppen och ska börja på röret går det inte på som det ska fattar fan inte vad det är så jag slår och bankar med en gummiklubba på det (blev ganska irriterad)
    sen lugnade jag ner mig och kollade vad som kunde va fel och då va toppen på fel håll så att kylflänsarna var ivägen ni som vet hur en dt topp ser ut fattar nog

    (jag var ganska okunnig då )

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in