-
2012-04-06, 13:59 #1
förgasare till "65cc" dtmx
tjena. håller på att fixa kompisens dtmx-92 och jag ska nu beställa en ny förgasare till han, då den han har är en dålig kinafögge som inte går att ställa in riktigt.
så vad för förgasare rekommenderar ni till den cylindern? det är en helt vanlig k-star "65cc" som var och varannan dethe har.
länka gärna en fungerande förgasarejag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-04-06, 14:34 #2
http://www.norscand.com/mopeddelar-1...g-c-576-5.aspx
till 65cc kan jag rekommendera att mist ha 20mm om man ska ut ngt från motorn. dessa föggar är ÄKTA mikuni och hög kvalite vad jag hört.
beställer mina delar från norscand, de brukar anlända innom 3 dagar.
och om inte dtn redan har det kör på 3läppars reeds. jag har luhao krök o 3 reeds. går i 50 exakt. (dock me ganska legit acc) om man säger såYamaha dt 50 mx
Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
¹ з з ⁷
-
2012-04-06, 14:42 #3
han har redan en 20mm och den går SKIT. man kan få den att iallafall gå framåt på fullgas men efter ett tag böar den och dör.
ibland kan man ha hyfsad tomgång och den varvar riktigt i friläge, och när man släpper gasen dör den helt plötsligt och man måste ha choken i för att den överhuvudtaget ska gå att starta.jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-04-06, 14:57 #4
Han kan ju köpa min ÄKTA mikuni 20mm med passande insug till Dt50mx-Dt50r
-
2012-04-06, 15:10 #5
-
2012-04-06, 15:11 #6
-
2012-04-06, 15:14 #7jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-04-06, 15:42 #8
-
2012-04-06, 15:52 #9
De där är inte äkta mikuni
Äkta mikuni kostar runt 1000-1500, Och så står de till och med "Typ mikuni"
Edit: Här är en Äkta mikunihttp://www.cykelkraft.se/J17-113-03.phtml
-
2012-04-06, 16:12 #10jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-04-06, 16:16 #11
-
2012-04-06, 17:46 #12
-
2012-04-06, 17:56 #13
-
2012-04-06, 18:07 #14
-
2012-04-06, 18:58 #15
-
2012-04-06, 20:20 #16
-
2012-04-07, 12:45 #17
Måhända inte så mycket för stort att moppen inte går köra, men absolut onödigt stort för en såpass tam motor. Vi snackar alltså om en motor som kommer gå ungefär lika bra som en ostrypt nyare 6-växlad moppe med orörd originalcylinder och 14mm förgasare, det visar rätt tydligt att det inte finns nått behov av enorma förgasare för att få vettig effekt... För övrigt är DTs original 3-läppsventil så liten att den stryper flödet om man har större än ~18mm förgasare, så att hänga dit en 24mm och behålla den reeden blir verkligen att kasta pärlor åt svinen.
20mm räcker gott och väl.
-
2012-04-07, 13:49 #18
Du behöver igentligen inte mer än 18mm förgasare på den cylindern då det bara är 58cc och den är inte så högvarvig då det är en org cylinder uppborrad till 43mm ist för 40mm
så det räcker med en 20mm mikuni http://www.rinab.nu/moped-klass-2-a/...e-20mm1279.htm
Men ni måste haft otur för min kompis köpte http://www.skoterdelen.com/trimkit-y...34-c-1651.aspx och han bara montera allt och körde! ett tips den går bäst med jamarcol ha inte äns en tanke på luhao !
-
2012-04-07, 14:07 #19
precis. behöver bara hjälp att hitta en schysst 20mm ÄKTA mikuni, då kinesföggarna är skräp och är svåra att ställa in.
jag vet att det endast är uppborrad org och den är bara på 57cc, därav skrev jag "65cc".
det var det där kittet han köpte och den vill inte gå alls. den kan gå hyfsat(det är trots allt en sur gammal dt) ett tag och varva ut, men helt plötsligt börjar den bööa och vill dö tills man drar i choken.jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-04-07, 14:10 #20
okej låter som otur :/ men kör ni på org luftbox ? och vilket munstycke har ni i ? min kompis kör med 80 munstycke och går bra med det
-
2012-04-07, 14:27 #21
-
2012-04-07, 16:23 #22