1. #1

    montera centralstödet på neos (1999-2000)

    Ja jag ekänner jag är en riktig rookie mek

    nu har jag blivigt besegrad av en neos (fan jag hatar yamaha) jag fattar inte hur fjädrarna ska sitt på neosen

    köpte den utan stöd, och har köpt ett nytt, men jag fattar inte hur fjädrarna ska sitta det var två fjädrar med, en kraftigare och en lite mindre kraftig.

    Under motorn där stödet ska sitta så finns det lixom 2 "öglor" där stöd bulten sitter, så långt är allt frid och fröjd, så själva stödet sitter lixom, men det släpar i marken ( visst det låter ju ganska kul när man kör, många som tittar och blir avundsjuka )

    På stödet sticker det ut en "grej" som är "räfflad" där tror jag att en fjäder ska sitta (den kraftigare) rakt ovanför sitter det en till "ögla" är det där fjädern ska fästas i motorn? är det någon grej som saknas där eller funkar det att fästa den runt en vanlig bult? om jag sätter fjädern rakt upp så blir den ca 0,5 cm för lång, den kanske ska sitta på snädden/diagonalt upp mot "öglan" (den här biten tror jag att jag har fattat (kanske) så det löser sig nog)

    Men den andra fjädern, den lite smalare vart ska den sitta.


    Måste tilläga att en utav "öglorna" där stödbulten sitter är skadad det är lite som saknas på den, men stödet sitter lixom endå är det sär den lila fjädern ska sitta?

  2. #2


  3. #4
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Bara att testa dig fram!
    jajo just det eller hur......... bra tips hurru

  4. #5
    Tråden kan låsas, har inte kvar moppen..............

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in