1. #1
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066

    Senda går skit, film

    http://tinypic.com/player.php?v=32zjghk&s=5
    Film^

    Tjena, nu är det så att min moppe går skit igen...
    (Första delen av filmen har jag choke i, sen när jag filmar nära och tar fram handen så stänger jag av choken)
    Testade först med 102 munstycke och den orka inte varva nåt med det, bara blöddrade hela tiden, på filmen sitter 95 i.
    Har avstämt rör som jag gjorde klart i torsdags, har inte fått moppen att gå med det än...
    Den drar inte tjuvluft, det har jag testat... Kan det vara så att membranet har gett sig? Jag har originalmembranet, och det är nog lite slitet...

    Hjälp tack
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  2. #2
    släng på dit orgrör eller vad du nu har annars,kanske gjorde fel på ditt avstämda?
    Lika bra och utesluta..
    annars är de bara att kika över membranet!
    Call me super sexy boogeyman slayer!

  3. #3
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Går ut och slänger på mitt thrower igen, återkommer
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Upd.
    Den röda kabeln i cdi'n hade hoppat ur, så den varvade ingenting...
    Nu går den dock precis som om den tar tjuvluft eller att trotteln skulle hänga sig ibland, då den varvar upp till ca 3-4000 varv i 5 sek och sen bara vill dö som om den får för lite soppa. Detta händer både med choke och utan... Har kollat tjuvluft runt insuget och även runt cylinderfoten, det är tätt överallt...
    Nån som vet vad detta kan va?
    Har thrower på nu, så detta har inget med röret att göra.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Kolla membranet om du inte gjort det, vad har stiftet för färg? Är stiftet nytt eller gammalt.
    Passa på att rengöra förgasaren också när du tagit av den från insuget. Om allt ovanstående fungerar som det skall och du gjort allt det men det fortfarande e problem så kolla kolven hur den ser ut och. Finns videos på youtube där du kan lära dig diagnostisera din motor efter hur kolven ser ut.

  6. #6
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av armiinn Visa inlägg
    Kolla membranet om du inte gjort det, vad har stiftet för färg? Är stiftet nytt eller gammalt.
    Passa på att rengöra förgasaren också när du tagit av den från insuget. Om allt ovanstående fungerar som det skall och du gjort allt det men det fortfarande e problem så kolla kolven hur den ser ut och. Finns videos på youtube där du kan lära dig diagnostisera din motor efter hur kolven ser ut.
    Membranet ser väl som sagt ut lite sådär, man kan ana lite ljus i en av "luckorna" om man håller det mot en lampa... Originalmembranet.
    Kan den bli att gå som om den drar tjuvluft om membranet är slitet?
    Stiftet är nytt och har därför inte fått nån vidare färg på sig än, förgasaren är jag nästan säker på att den är ren.
    Tänkte jag skulle spara att riva ner cylindern till det sista...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  7. #7
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Jag hade köpt ett nytt membran såfall. Då vet du att det inte är problemet. kolla gnistans färg och och kolla hur hög volt det är som strömmar igenom. Låter mer som det är gnistan eller elen som är dålig än bensin/luft som är dålig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in