Sidan 1 av 5 123 ... Sista
  1. #1
    Senast redigerat av Rexxy den 2012-01-26 klockan 18:47.

  2. #2

  3. #3
    varför ha dubbla på aeroxen????????

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av juppa Visa inlägg
    varför ha dubbla på aeroxen????????
    så att man kan ha fotbroms

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Crill^ Visa inlägg
    så att man kan ha fotbroms
    nejnej det är så man kan ha fotbroms....
    Senast redigerat av Orre den 2010-06-02 klockan 19:24.
    To much is never enough.. !

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    nejnej det är så man kan ha fotbroms....
    nej fel det är så att man kan ha forbroms...!
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    har hört att Chuck Norris ska vara Ghost Rider av pålitliga kontakter...
    GBGX3M

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av MalteLundell Visa inlägg
    nej fel det är så att man kan ha forbroms...!
    nej nej malte det är fel, det är så att man kan ha fotbroms

  8. #8

  9. #9

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    jag som alltid trott att de var ifall man ville ha 2 bromshandtag på styret
    Du menar väll 3?
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  10. #10

  11. #11
    atttii206wrcs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Löberöd
    Inlägg
    142
    så hade jag på min gilera men sen byt koppling överst




  12. #12
    Hmmm.. vilket belägg ( fram ) är bäst till slider tro? någon som har någon aning ? mitt belägg är slut.. har ruggat upp ytan med sandpapper men utan någon framgång .. antar att sportbelägg värkar bra?
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  13. #13
    varför tar man inte bara bort fotbroms och frambroms och har bakbroms på högra sidan? och sen sätter frambroms på foten, man står ju ändå inte när man gör stoppie!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  14. #14
    räcker bromsvajern från en bakbroms från en aerox till Derbi Senda?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  15. #15

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    japp!
    Vilken längd är den vajern på ?
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    Kan lägga upp bilder på hur jag har på min beta. detta är på 07 betorna och uppåt, dvs dom med de nya oken..

    Dubbelok, fäst med en bricka fram och en mindre bakom oken.





    Hur det ser ut på styret





    Sen så har söta malte lundell slipat ner aeroxpumpen med ca 1cm som gör att kopplingen kommer närmare bromsen, eftersom jag har korta fingrar och ingen *****näve så är det mycket lättare för mig Har även en till nerslipad pump som är till salu om någon vill köpa?

    vad kostar pumpen?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  18. #18
    950 färdig moddad å klar

  19. #19
    atttii206wrcs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Löberöd
    Inlägg
    142
    jag har fäste till dubbla ok till crossmoppe om någon är intresserad

  20. #20
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    varför tar man inte bara bort fotbroms och frambroms och har bakbroms på högra sidan? och sen sätter frambroms på foten, man står ju ändå inte när man gör stoppie!
    svårare att både röra gasen och ha ett finger på bromsen samtidigt med samma hand, that's why..

    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    Vilken längd är den vajern på ?
    vajer och vajer, bromslangen är på 180 cm om jag inte minns helt fel, tror det stod på TS
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    svårare att både röra gasen och ha ett finger på bromsen samtidigt med samma hand, that's why..


    vajer och vajer, bromslangen är på 180 cm om jag inte minns helt fel, tror det stod på TS
    fan, det glömde jag.. men om man har kopplingen till höger och bromspumpen till vänster? man gasar ju ändå inte när man har inne kopplingen?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    svårare att både röra gasen och ha ett finger på bromsen samtidigt med samma hand, that's why..


    vajer och vajer, bromslangen är på 180 cm om jag inte minns helt fel, tror det stod på TS
    Lol kom inte på namnet för bromslang.. 180cm, tack crippa
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  23. #23
    har problem att få min broms att funka, har ett aeroxok, på en beta rr, precis som på bilderna från DinoLj. de blir lite snett när man drar fast det, så undrar om de kan sitta lite löst? sen så undrar jag om kolvarna ska göra som dom gör, när den vänstra går ut tex, då vill den andra in, dom jobbar med varanndra nästan, om man inte tar en polygrip och verkligen pressar in dom på varje sida. dehär med att de blir snett när man drar fast de kan jag lösa efter lite jobb, men undrar om det kan va någe fel på oket? sen så läcker även en liten gummidamask som sitter mot piggen där bromshandtaget trycker på pumpen, vilket gör att man inte kan få upp någe starkt tryck eller?

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av bondeN Visa inlägg
    har problem att få min broms att funka, har ett aeroxok, på en beta rr, precis som på bilderna från DinoLj. de blir lite snett när man drar fast det, så undrar om de kan sitta lite löst? sen så undrar jag om kolvarna ska göra som dom gör, när den vänstra går ut tex, då vill den andra in, dom jobbar med varanndra nästan, om man inte tar en polygrip och verkligen pressar in dom på varje sida. dehär med att de blir snett när man drar fast de kan jag lösa efter lite jobb, men undrar om det kan va någe fel på oket? sen så läcker även en liten gummidamask som sitter mot piggen där bromshandtaget trycker på pumpen, vilket gör att man inte kan få upp någe starkt tryck eller?
    prova tömm ur all olja, tryck tillbaka beläggen fyll i ny och lufta så kanske det fungerar
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    prova tömm ur all olja, tryck tillbaka beläggen fyll i ny och lufta så kanske det fungerar
    köpte systemet beggat, de va tomt nya beläg köpta och sitter på, och helt ny bromsvätska i, och luftat med riktiga luftningsverktyg.. de är tomt på luft

  26. #26
    bytt damasken , gjorde jävla skillnad på mitt.

  27. #27

  28. #28
    nån som har en packning till bromsvätskebehållaren som ligger och skräpar?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  29. #29

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Finns det ingen "delning" så att man kan ha två st. bromsslangar (en till foten o en till styret) fast med bara ett ok? :0
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Finns det ingen "delning" så att man kan ha två st. bromsslangar (en till foten o en till styret) fast med bara ett ok? :0
    då jag failat med att bygga fästen till det andra oket.. tänkte jag precis såhär.. så jag tog och satte ihop båda två på org oket. blev helt fuck't up när man skulle lufta.. :/ så jag satte HB på org oket, och lossade fotbromsen sålänge ^^
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in