-
2012-04-04, 19:23 #1
- Reg.datum
- Apr 2012
Tomos A5 (A35) motorproblem
Hej!
Jag har ett problem med en tomos A5 (samma som a35) som är 2 växlad automat. Problem nummer ett är att den dör på tomgång. Problem nummer två är att den fyrtaktar och går långsamt när jag kör full gas. Jag har redan rengjort förgasaren samt bytt luftfilter. Cylidern och avgasröret är fina, har redan tittat där. Jag har också bytt växellåds olja. Jag har testat att justera tomgången och har testat med både låg och hög tomgång, men den går ändå inte bra. Vad kan det vara för fel? Är det något i förgasaren som kan vara sönder? Har inte allt för bra koll på motorer då denna flakmoppen är min första moppe.
Säg till om jag glömt någon viktig info. Är väldigt tacksam för alla tips!
-
2012-04-04, 21:51 #2
Låter som om den får för mycket bensin. Kolla om den går bra utan luftfilter. Om den gör det så kolla så luften strömmar bra genom luftburken.
Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.
-
2012-04-04, 21:57 #3
luften är nog inte faktumet i denhär frågan då han provat ställa in på luft/bensin skruven... skulle mer schansa på att flytta ner nålen ett elr 2 hack. hjälper inte det kolla så att munstyckena inte är igentäppta. och ev prova med ett större mindre tomgångs och huvud munstycke... tar dessa felkällor efter egen erfarenhet^^
Yamaha dt 50 mx
Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
¹ з з ⁷
-
2012-04-04, 22:11 #4
- Reg.datum
- Apr 2012
-
2012-04-04, 22:12 #5
- Reg.datum
- Apr 2012