1. #1

    Piaggio ZIP tappar orket? :o

    Tja

    Jag har en Piaggio ZIP som jag tycker har blivit väldigt slö. Jag har satt dit ett Stage6 PRO REPLICA och pluggade ur det, nu går den as kasst.

    Men nu idag efter att den har stått i 4 dagar orörd så startade jag den då gick den faktiskt bra ett litet tag! Sen gick den skit kasst igen när den blev varm. Vad kan problemet vara?

    Mvh Doktorn
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  2. #2

  3. #3
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Lite fix med variatorvikter och förgasare så borde den gå bra igen
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  4. #4
    Tack för snabba svar! Ska ut och kolla lite på föggen och jag har beställt variator vikter också!

    Men slänger in en fråga lite snabbt angående variator vikter. Vart kan man få tag på flera olika slags vikter i storlek 17*13.5?

    Jag beställde de lättaste som var på 5.10g 17*13.5mm och jag har sett andra storlekar som har många olika alternativ i vikt.

    Varför så få alternativ till min variator?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  5. #5
    Tja igen. Jag har bestyckat om 12mm föggen till strl 80 i munstycke och den går bra på tomgång och den låter bra när man gasar MEN även med sportluft och pro replica så orkar den fortfarande inte komma upp i ens 30.

    Måste vara något med variator. Vad är det för fel om det är inom variator? För tunga vikter? För lätta vikter? Fel tryck fjäder? Men vafasiken jag har original tryckfjäder så det kan nog inte vara det! xD

    Jag kan kirra film i morrn om det hjälper!

    Tack i förhand!

    Edit: Här är en film på när jag kör den. Den liksom bara "murrar". http://www.youtube.com/watch?v=rG5_N...ature=youtu.be
    Senast redigerat av Ciao Doktorn den 2012-04-14 klockan 00:19.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in