Trådad visning
-
2010-07-09, 01:07 #1
Den sociala utvecklingskurvan hos olika personer
Har länge funderat på detta, men idag såg jag en tråd på FB; https://www.flashback.org/t1237869 som behandlade ämnet PRECIS som jag har funderat på det.
Frågeställningen var "Blir de som är "coola" och populära i skolan lågstatustyper som vuxna och tvärtom?"
För min del är det nästan självklart, det blir så. Coolingarna som rökte, söp och levde jävel kommer att vara de som har de sämsta jobben eller blir arbetslösa. Samhällets bottenskrap med andra ord.
När man ser en A-lagare sitta med en flaska vin nere på torget så brukar jag tänka "han var ju också en trevlig och älskad pojke en gång i tiden. undrar vad som gick snett?". Han har ju garanterat också varit en cooling i skolan som började supa vid 12 års ålder och sket i allt vad skola och utbildning hette.
Nu kan man ju bara titta i sin bekantskap och undra vem av alla kompisar som kommer sitta på samma bänk om 40, 50 år. Där finns en del potensiella offer, bland annat en som spelar bort 1000-tals kronor på poker, en annan som super skallen av sig var och varannan dag.
När dessa personer sen kommer upp i 25-årsåldern och ser hur kompisarna skaffar sig jobb, familj etc så har de inget kvar. De fortsätter väl antagligen med sin livsstil som alkoholiserad WT-farsa.
Alla WT-morsor som får barn vid 22 års ålder tror jag till största delen är skolans populäraste tjejer som knullade med allt och alla och senare kom in på typ Barn & Fritids.
Bara lite tankar på kvällskvisten, har ni några synpunkter angående detta? Skulle vara roligt att se vad andra tänker