Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Koppling/variator frågor?

    Tjena undrar om Koppling/variator gör någon skillnad på toppfarten/axxet, har dragit V-ringen o den gör typ 65, men vill att den ska ha ett bättre axx så jag kan stunta lite med den (i alla fall få upp den på bakan)

  2. #2
    jag tycker du borde satsa mer på något effektrör, zx rör och byta vikter skulle jag rekkomendera för att det är lågvarvigt och därmed bra till stunt

  3. #3

  4. #4
    får inte trimma egentligen så sånt som morsan märker (synliga) saker funkar tyvärr inte =(

  5. #5
    BTW varför köper man en ny koppling egentligen? eller en ny variator?

  6. #6

  7. #7
    Men om jag byter ut min gamla kopplingfjädrar till några hårdare och typ lättare vikter hade det ökat axxet?

  8. #8

  9. #9
    så det finns typ inget sätt att hotta upp axxet på moppen atm?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av \/\/ I R R E Visa inlägg
    så det finns typ inget sätt att hotta upp axxet på moppen atm?
    kör med 98 oktanig så kanske känner du nån skillnad på accet. det gjorde iaf jag när jag bara hade dragen v ring

  11. #11
    Om du skulle fixa top fart och axx på en scooter, men fick inte köpa rör eller cylinder vad hade du gjort/köpte då?

  12. #12
    Bort med blindrör,plugg. Köp en polini speedcontrol variator. I med lättare vikter och en 70cc sport.en 70cc "syns"ju inte.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

  13. #13
    vad har du för moppe förresten?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av habanaman Visa inlägg
    Bort med blindrör,plugg. Köp en polini speedcontrol variator. I med lättare vikter och en 70cc sport.en 70cc "syns"ju inte.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Vad är det negativa med 70cc är det ljudet då eller?

  15. #15
    70cc = kommer antaglien dra mer soppa, kommer ha mer drag än en 50cc original beroende på fögge, kommer antaglien låta grövre.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  16. #16
    Jag har en Benelli 49x
    BTW om jag köper en naruku koppling menar du att det inte skulle påverka ngt alls inte ens känna att den vill dra uppåt lite?
    Är det smartare att bara köpa hårdare fjädrar till originalet?

  17. #17
    Kan moppen varva höga varvtal? isåfall så kan du bara skaffa nya fjädrar så borde du få lite bättre axx!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  18. #18
    Hur vet jag vilka fjädrar och vikter jag ska ha?

  19. #19

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av \/\/ I R R E Visa inlägg
    Hur vet jag vilka fjädrar och vikter jag ska ha?
    du måste testa dig fram

  21. #21
    Jag menar hur vet jag om jag ska ha 15*12 eller 19*12? eller någon annan.
    Vi leker med tanken att jag har 6.5 g vikter i min moppe orginal och jag byter till 4.5 g kommer topfarten sjunka?

  22. #22
    En grej till Jag ska dra iväg en beställning på tyckfjäder, kopplingsfjädrar och variatorvikter undrar bara om http://www.twostroke.se/product.asp?product=18158
    dem hade funkat.

  23. #23
    Jag skulle köpa variator grejer från Racing planet istället!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Jag skulle köpa variator grejer från Racing planet istället!
    Varför?

  25. #25
    Jag kollar där atm, har kollat upp att jag ska ha 15*12 mm variator vikter nu! =)

  26. #26
    När jag har får pengar, är mitt mål att ha 50cc sport cylinder, vikter, fjädrar, ny koppling, munstycke.
    Vad tror ni den hade toppat då?

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Varför?
    Jag köpte stage6 kopplings fjädrad för.. *slår upp Racing-Planet för att kolla priset* ..155kr!

    Sen finns även samma malossi fjädrar på Racing-Planet som på TwoStroke för 170kr ist för 229kr!

    Edit:

    Sen kan du juh skaffa sportluft, sen om föräldrarna frågar vad det är för något så säg styling och att det låter lite ballare än original!

    För det ser grymt mycket snyggare med ett sportluft än luftburk!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  28. #28
    jag tycker inte du borde göra nånting med kopplingen alls. koppling byter man för att att orginalkopplingen inte klarar hårdare trim ex om remmen slirar eller för att backarna i den inte "orkar" växla ut om jag minns det rätt

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    jag tycker inte du borde göra nånting med kopplingen alls. koppling byter man för att att orginalkopplingen inte klarar hårdare trim ex om remmen slirar eller för att backarna i den inte "orkar" växla ut om jag minns det rätt
    En trimm koppling har större yta på beläggen. Kan ge bättre axx faktiskt även om man bara har en 50cc sport! Gäller likadant med bil, sport koppling har större kontakt yta än original vilket kan göra så bilen kan köra iväg mycket jämnare/lugnare och slirar inte.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  30. #30
    Men om jag vill ha ett bättre axx är det enda alternativet ett effektrör då?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in