Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    En trimm koppling har större yta på beläggen. Kan ge bättre axx faktiskt även om man bara har en 50cc sport! Gäller likadant med bil, sport koppling har större kontakt yta än original vilket kan göra så bilen kan köra iväg mycket jämnare/lugnare och slirar inte.
    kan stämma! gick bara efter min polares resultat, han bytte till en stage6 koppling till sin ynka setup yasuni Z, trim variator. han märkte ingen skillnad alls förutom att den var lite raskare när han släppte gasen och gasa igen på hög fart.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av \/\/ I R R E Visa inlägg
    Men om jag vill ha ett bättre axx är det enda alternativet ett effektrör då?
    Men kan du inte plugga ur original röret då? :o
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Men kan du inte plugga ur original röret då? :o
    Jag gjorde det idag! fan vad gött axx nu men vill ha ännu bättre i början... Är det vikter som gäller då eller?

  4. #34
    Tror det ja. Jag bytte faktiskt vikter idag. Blev MYCKET piggare än förut! Föur kom jag bara upp i 15km/h (wtf?) Nu kommer jag upp i 40!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  5. #35

  6. #36
    Men om jag byter till lättare vikter kommer max hastigheten sjunka då?

  7. #37

  8. #38
    Kopplingfjädrar och vikter aerox 09 orginal vill gärna kunna köra på bakan lite idéer? tack för svar

  9. #39
    Hej om du ska byta koppling så har jag en Nakuru koplling 107mm använd 30 min innan den skar så skriv isåfall

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in