1. #1

    koppllingsslir (?)

    nämen hejsan, har en aerox 08 med ett metrakit sp(högvarvigt), 17,5 dellorto. den gick skit bra precis efter att jag bytt föggen men nu dom senaste veckorna märker jag att den varvar mer vid höga varv sämre toppfart osv... mistänker att det är kopplingsslir.

    nu till frågan vad är det som gäller då att bytas? är det tryckfjädren och kopplingsfjädrarna då eller?

    tacksom för svar så snabbt som möjligt! tänkte nämlingen göra en beställning så fort jag vet vad som är problemet

  2. #2
    någon ??

  3. #3
    koppling du har nog fått remmslir. Dratt variatorringen?
    skulle haft a-traktor istället!

  4. #4
    byt tryckfjädren

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    byt tryckfjädren
    nåt förlsag på på styrkan? min polare bytte till en s6 medium med ungefär samma setup fast med ett lågvarvigt rör och den gick skit bra efter det. borde jag också testa på det? tänkte beställa hem en ny så vill vara säker på att styrkan passar

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Hektorgrabben Visa inlägg
    koppling du har nog fått remmslir. Dratt variatorringen?
    såklart jag dragit v ringen men det känns inte som variator vill växla ut helt. btw har orginal variator och koppling

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    såklart jag dragit v ringen men det känns inte som variator vill växla ut helt. btw har orginal variator och koppling
    lyssna på the joke
    skulle haft a-traktor istället!

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    skulle snarare byta till en bättre rem. den slits ju också.

    man ska inte byta tryckfjäder på en sån klen setup.

    skulle knappast tro att en bättre rem skulle göra någon skillnad. eller?

    varför ska man inte byta tryckfjäder om man vet att kopplingen slirar?
    har en polare som bara hade ett zx rör och 17,5a och bytte till s6 medium tryckfjäder och gick skit bra efter det

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    byt rem och släng i en annan tryckfjäder så ska du se att det löser sig. Köp en originalrem/liknande.
    Tryckfjäder ska du köpa en svag (22%) eller liknande, något starkare än original helt enkelt.

    Men först o främst, har du tagit bort variatorkåpan och kikat på kopplingen/klockan?
    tack for svar!
    japp jag har kollat, kopplingsklockan är lite blåfläckig på kanterna men den ska nog funka utmärkt ett tag till. kopplingen har jag inte kollat faktist. hur ser jag om den är sliten?

  12. #12

  13. #13
    okej ska kollas imorn!
    om remmen inte är under 15mm bred betyder det att jag inte behöver byta då?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in