Question jagad av polis??

om man blir jagad av en polis och man har regplåten på och dom ser den, kan dom ta en då för smitning när dom kmr hem till en ?

för min moppe var trimmad och dom for efter mig men jag smet, dom kom hem till mig sen och snackade med min bror och han sa att jag var ute. dom sa att dom skulle hålla ett öga på mig och vara i området hela dan.

nu har jag gjort moppen org men visst om jag kör och blir tagen av polisen kan jag bli anklagad för smitning då?

måste få veta???
    Polis: Hur fort går den här mopeden då?
    Mopedist: Hur länge vågar du gasa?

Troligtvis för smitning. men om du ser lite bögboi ut och ler lite och är trevlig prick får du kanske bara en varning
    skulle haft a-traktor istället!

Reg.datum
    May 2010
    Dom måste har bevis på att det är just du som kör t,ex om du kört utan hjälm eller liknade. bytt kläder och sedan kör igen så har dom ingen chans att sätta ditt dig då dom inte tog dig när du körde ifrån dom. Så kan dom bara gå och säga något till dig för att skrämma dig men dom ska inte kunna sätta dit dig för något!.

Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Dom måste har bevis på att det är just du som kör t,ex om du kört utan hjälm eller liknade. bytt kläder och sedan kör igen så har dom ingen chans att sätta ditt dig då dom inte tog dig när du körde ifrån dom. Så kan dom bara gå och säga något till dig för att skrämma dig men dom ska inte kunna sätta dit dig för något!.
    ok! tack så om jag byter jacka och hjälm och har moppen org och dom fast mig så kan dom inget göra va? eftersom jag är 17 så vill jag inte riskera nått om ni fattar. dom har ju mitt regnummer och dom såg att jag körde för fort, det var därför som följde efter. de kom ju hem till mig kan dom inte sätta ut nått span??

Om du nu kör trimmat.. Ta bort den där j*vla skylten! Finns INGEN anledning att ha den på om du ska smita med trimm. Dem tar bara nummret och vet vart du bor. Sen kan dem faktiskt skicka en böter rakt ner i brevlådan om dom är 100% säkra på att det var du som körde.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av sherco Visa inlägg
    ok! tack så om jag byter jacka och hjälm och har moppen org och dom fast mig så kan dom inget göra va? eftersom jag är 17 så vill jag inte riskera nått om ni fattar. dom har ju mitt regnummer och dom såg att jag körde för fort, det var därför som följde efter. de kom ju hem till mig kan dom inte sätta ut nått span??
    Knappast så sätter dom ut span på en sån sak. Då har verkligen polisen inget annat att göra eller ta dom lättare brotten och låter dom mer farliga brotten vara.
    Dock som jag kan se det som kan dom inte sätta dit dig. Om dom anklagar dig att du kört förfort. Säg du att jag lånar ut mopeden ofta till folk och tar inga namn på dom så jag vet itne vad dom heter.
    Jag blev tagen när jag stog stilla med trim på en hustomt. Dom kunde bara ta mig för jag hade en trimmad moppe. Dom kunde aldrig sätta något brott på att jag kört den eller liknade.
    Dock var allt mitt med snuten väldigt konstigt och lika så rapporten som dom hade skrivit!

[QUOTE=Jontee;360461]Knappast så sätter dom ut span på en sån sak. Då har verkligen polisen inget annat att göra eller ta dom lättare brotten och låter dom mer farliga brotten vara.
    Dock som jag kan se det som kan dom inte sätta dit dig. Om dom anklagar dig att du kört förfort. Säg du att jag lånar ut mopeden ofta till folk och tar inga namn på dom så jag vet itne vad dom heter.
    Jag blev tagen när jag stog stilla med trim på en hustomt. Dom kunde bara ta mig för jag hade en trimmad moppe. Dom kunde aldrig sätta något brott på att jag kört den eller liknade.
    Dock var allt mitt med snuten väldigt konstigt och lika så rapporten som dom hade sk

Bra att dom inte kan göra nått, kan man inte säga att moppen har alltid gått så där fort fast den är org för dom vet att jag körde för fort och de kom hem till mig men dom vet inte att det var jag som körde den.
    vill absolut inte bli tagen,ska jag vänta någon dag elr ska jag köra och om jag blir stoppad ska jag bara säga att den är org och alltid har varit det??

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Eftersom att de inte vet om det var du som körde den så har du inget att oroa dig för, men det är kanske bäst att göra som Rexxy säger, att ligga lågt ett par dagar.

har kört ifrån minst 30 bilar och 2 mc, de vet vem jag är men polisen måste ta mig på plats annars kan dom inget göra, de har inga bevis för vem som kört, erkänn aldrig än vad du gör

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av freddx01 Visa inlägg
    har kört ifrån minst 30 bilar och 2 mc, de vet vem jag är men polisen måste ta mig på plats annars kan dom inget göra, de har inga bevis för vem som kört, erkänn aldrig än vad du gör
    Dagens
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

haru tk?

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    cooling

dagens !

Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    kattbilds-simon slår till igen
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    haha
    nej men du kan vara lugn, dom har somsagt inga bevis.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    haha
    nej men du kan vara lugn, dom har somsagt inga bevis.
    HAHA!! Spårat!! men tack då slipper jag vara rädd att dom ska komma hit igen.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av sherco Visa inlägg
    HAHA!! Spårat!! men tack då slipper jag vara rädd att dom ska komma hit igen.
    jadu, du kan slappna av
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in