1. #1

    Rieju går dåligt efter en runda!

    jag här igen med problem moppen...

    om jag startar moppen som stått i ca 2 min och drar full gas till jag når topp hastighet ca 75 och sen bromsar in till 0 och accar igen så kommer jag bara upp till 62 typ så stänger man av den väntar ca 2min igen så går den lika när den toppar ca 75 så känner man att den drar hela tiden men sen så känns den ork lös och typ inte orkar på mellan varven , så jag trodde det va för litet munstycke kollar stiftet och den är svart med lite brunt och om jag täpper till 2 av 6 hål på luftburken så blöddrar den som F-N.

    Det handlar om en rieju mrx 04a

    setup:
    cylinder org rieju drac (112)
    insug hebo
    membran org
    turbokit rör
    10-48 drev
    96 munstycke
    16mm dellorto (org)
    org luftbox
    stift b9es

    och ibland när man ger full gas så börjar den dö sen gasa sen dö sen gasa och sen varvar den upp som den ska..

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Det sista du sa, om att den varvar och sen dör osv, händer det hela tiden eller bara ibland?
    Kåtmorfar<3

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av löfarn Visa inlägg
    Det sista du sa, om att den varvar och sen dör osv, händer det hela tiden eller bara ibland?
    bara ibland typ 2 av 8 gånger

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Har du möjlighet att byta till lite mindre munstycke, eller borra ett par extra hål i luftburken?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Har du möjlighet att byta till lite mindre munstycke, eller borra ett par extra hål i luftburken?
    jag har ett hål i luftboxen som inte ska va där och jag har tejpat över det och då får den för mycket bensin men tar jag bort det får den för lite men den gör likadant ändå, men kan det va det att jag köpte cylindern av en kompis utan kolv så hade jag en fin kolv hemma som passa i loppet så jag kör med den men har ingen aning vad det är för kolv O.o

  6. #6
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    jag har ett hål i luftboxen som inte ska va där och jag har tejpat över det och då får den för mycket bensin men tar jag bort det får den för lite men den gör likadant ändå, men kan det va det att jag köpte cylindern av en kompis utan kolv så hade jag en fin kolv hemma som passa i loppet så jag kör med den men har ingen aning vad det är för kolv O.o
    Asså har du bra komp i motorn så ska den ju funka, hade det inte funkat hade förmodligen din cylinder varit skrot nu...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Asså har du bra komp i motorn så ska den ju funka, hade det inte funkat hade förmodligen din cylinder varit skrot nu...
    jag har komp i motorn den startar på första kicken men jag hör något svagt gnissel ljud som inte va där för ens jag byta cylinder :/

  8. #8
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    jag har komp i motorn den startar på första kicken men jag hör något svagt gnissel ljud som inte va där för ens jag byta cylinder :/
    Kan va så att den helt enkelt får för mycket bensin, jag skulle testa att byta ner munstycket litegrann. Gnisslet kan jag inte uttala mig om..
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Kan va så att den helt enkelt får för mycket bensin, jag skulle testa att byta ner munstycket litegrann. Gnisslet kan jag inte uttala mig om..
    okej, men varför går den bra den första gången jag gasar på ? O.o och inte sen när den blir lite varmare

  10. #10
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    okej, men varför går den bra den första gången jag gasar på ? O.o och inte sen när den blir lite varmare
    Huuh moppen behöver mer soppa när den är kall
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Huuh moppen behöver mer soppa när den är kall
    har alltid trott att den behöver mindre bensin när den är kall för den förbränner sämre

  12. #12
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    sota ur avgasröret

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    sota ur avgasröret
    ska dränka skotet i bensin och tända på ! tk hat !!! nej men får väll testa det och ska fixa adapter till org röret så ska jag testa det sen med

  14. #14

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Prova med mindre munstycke om den får bättre när den är kall!

  15. #15

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    ska dränka skotet i bensin och tända på ! tk hat !!! nej men får väll testa det och ska fixa adapter till org röret så ska jag testa det sen med
    Du behöver ingen adapter om du har originalcylle och rör
    Kåtmorfar<3

  16. #16
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    har alltid trott att den behöver mindre bensin när den är kall för den förbränner sämre
    Varför använder man choke när den är kall?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Prova med mindre munstycke om den får bättre när den är kall!
    okej

    Citat Ursprungligen postat av löfarn Visa inlägg
    Du behöver ingen adapter om du har originalcylle och rör
    jo org cylinder är 113 med det lilla hålet men nu har jag drac cylinder (112) med det stora hålet

    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Varför använder man choke när den är kall?
    haha aa xd

  18. #18

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    okej



    jo org cylinder är 113 med det lilla hålet men nu har jag drac cylinder (112) med det stora hålet

    haha aa xd
    jaha, läste inte så långt
    Kåtmorfar<3

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av löfarn Visa inlägg
    jaha, läste inte så långt
    haha

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in