Hybridvisning

Får ej hondan att gå rent!

Tja!

Jag har en Honda x8r-s som jag plockat ner för renovering. har ni plockat ihop den och ska starta moppen , den startar men den svara inte på gasen , kan åka typ 1km innan den typ dör. Väntar ja lite och startar igen kan ja typ åka 1 km till sen dör den.

Setup:
    Malossi Sport 70cc
    Malossi Fly-clutch
    Malossi Mulitvarv
    Leovinze ZX
    Stage6 19mm HELT NY
    Stage6 insug
    Malossi Rem
    Malossi Liftfilter.

Motorn har helt nya lager i sig, samt att den har nya slangar överallt. Soppa tanken är ren gjord.

Det ej vad de kan vara för fel så vänder mig till er och frågar om ni vet vad som kan vara felet?

Mvh
    Dennis

Den får bensin hela vägen?

vad har du för munstycke?

Ja bensinen rinner ner te föggen, har ett 95 munstycke, de dem rekomenderar på Twostroke

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Hööken Visa inlägg
    Ja bensinen rinner ner te föggen, har ett 95 munstycke, de dem rekomenderar på Twostroke
    man kan ALDRIG lita helt på försäljningssidor, då dom inte kan veta vilket munstycke som passar bäst till just DIN motor.
    Köp ett munstyckesset, 95+ borde vara bra, och prova dig fram. Du måste även pilla på nålen och luft/blandskruven
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Asså ja e inte helt bakom flötet Har köpt ett kitt me munstycken. Har mixtrat och bytt munstycken, men ja får bara igårn den en stund, sen där den när man ska gasa, samt att ja får av gasknallar, de tyder ju på tändfel. Men är det ställbar tändning på honda x8r?

testa byta tändhatt!! Hade samma fel på min neos, annars kan det jordfel
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Asså ja har ju kollat gnist, den e hur fin som helst. Den får oppa stiften e perfekt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in