Yamaha DT50X -08

Tja, tänkte se ifall de finns någon guide här på forumet som visar hur man tar bort b-läppen och flyttar in regskylt samt köpa nya blinkers och sätta där inne någonstans ?

Och va kan man göra så den går lite fortrare än original ? (Utan att byta munstycke osv)

Tack på förhand.

Jag kapade min b-läpp mellan de fyra fästena under bakskärmen, blinkersena satta jag i ett hål precis under kanten på bakskärmen. Dom sitter lite snett men inget man tänker på.

Sen brukar jag köra med choken (stavning..) i, kommer precis förbi varvstoppet då. Dock går den inte så mycket snabbare, men man känner hur den drar när man lägger i den

Citat Ursprungligen postat av Larse Visa inlägg
    Ta bort varvstoppet eller dreva om den så får du lite mera fart.Hudik, låter som att den är lite väl snålt bestyckad om den går bättre på choken
    Jo jag vet, men är original..

Edit: Den varvar dock inte lika mycket med choken i, tex i nedförsbackar stryper den nästan.
    Senast redigerat av hudik95 den 2012-04-17 klockan 12:30.

Det är bara att plocka bort den, sen fäster du batteriet och grejen med massa sladdar i på något bra sätt, jag använde buntband. Sen böjer du till en plåt och sätter den i bögläppens fästen, simple as that

ställ batteriet på luftfilterboxen och ta gummibandet och hitta nå smart ställe ätt spänna fast den. funka ba fint för jag. men om du har sportluftfilter så kan du behöva göra någon ställning.

Såhär har jag gjort på min. Jag tycker inte att du ska ta bort hela plastgrejen som bögläppen sitter fast i. Då hamnar batteriet snett , det kan rinna ut syra, och smuts kommer mycket lättare in till batteriet och ecu-boxen. Bättre att kapa. Jag kapade min precis efter de fyra skruvhålen som sitter under bakskärmen. Du ser dem när du plockar av bakskärmen. Sen bockade jag en plåt och borrade hål för skruvar etc. Det blev jätte bra! Köpte en lampa med inbyggda blinkers på twostroke.se

Namn:  IMG_3996 - Kopia.JPG
Visningar: 983
Storlek:  49,5 KB

Namn:  IMG_3993 - Kopia.jpg
Visningar: 972
Storlek:  84,5 KB
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Hmm ngt skumt hände med bilden, hoppas du ser ändå!

Haha jadå, har en plåtbit som är ca. 5 cm längd o 20cm bredd, skulle det räcka ? Och ifall jag köper en lampa från ts med inbygd blinkers, vart ska jag montera den ?

Denna lampan under blinkersen lyser fortfarande (inte halv/helljus då min moppe inte har någon sån knapp, det är en motor lampa) , min pappa ringde till Yamaha och frågade vad de kan vara och de sa att de kan behövas en service, har bytt växellådsolja, tändstift & rengjort luftfiltret, men den lyser fortfarande, vad kan detta vara för något?
    Senast redigerat av PustoGardas den 2012-04-20 klockan 00:11.

Citat Ursprungligen postat av PustoGardas Visa inlägg
    Haha jadå, har en plåtbit som är ca. 5 cm längd o 20cm bredd, skulle det räcka ? Och ifall jag köper en lampa från ts med inbygd blinkers, vart ska jag montera den ?

Denna lampan under blinkersen lyser fortfarande (inte halv/helljus då min moppe inte har någon sån knapp, det är en motor lampa) , min pappa ringde till Yamaha och frågade vad de kan vara och de sa att de kan behövas en service, har bytt växellådsolja, tändstift & rengjort luftfiltret, men den lyser fortfarande, vad kan detta vara för något?
    Kan inte det i huvudet, du får mäta på moppen.

Den där lampan är jag inte säker på. Men jag tror den symboliserar om något är fel med motor eller elen. Kolla alla jordningar på moppen så dem inte är rostiga eller liknande.

Citat Ursprungligen postat av PustoGardas Visa inlägg

Den där lampan vet ingen vad den betyder, jag kollade med en Yamahaverkstad och dom visste inte och man får inga svar på forum eller om man googlar. :/ Kör på så kommer den nog slockna. Kolla så oljepumpen är som den ska annars så är det bara att köra.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Den där lampan vet ingen vad den betyder, jag kollade med en Yamahaverkstad och dom visste inte och man får inga svar på forum eller om man googlar. :/ Kör på så kommer den nog slockna. Kolla så oljepumpen är som den ska annars så är det bara att köra.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Men den måste ju ha ngn mening? Dessutom är den röd vilket är en varningslampa

Någon mening har den antagligen. Den är gul, inte röd

Någon mening har den antagligen. Den är gul, inte röd

Jahopp där ser man, jag var ute och kollade nyss och det såg ut som den vart röd

Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Jahopp där ser man, jag var ute och kollade nyss och det såg ut som den vart röd
    Du pratar väl om oljelampan? Motorlampan blir gul

Du pratar väl om oljelampan? Motorlampan blir gul

Nej motorlampan under blinkerslampan. Men jag såg väll fel då!

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    de är nog servicelampan. de börjar lysa vid ett visst miltal tex vid den vanliga 100mila. en verkstad kan släcka den lampan.
    Konstigt, en Yamahaverkstad här visste inte vad lampan betydde.

soppanslut, kan du snälla skicka bilder på hur du har fäst plåten vid skruvarna ?
    tack

Kan de om jag kan knäppa några bilder sen när jag kommer hem

Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Kan de om jag kan knäppa några bilder sen när jag kommer hem
    Ty

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •