1. #1

    Exclamation kymco fever svårstartad

    Tjenare har en kymco som har blivit väldigt svårstartad, får stå kicka konstant i kanske en minut med lite gas.Den började bli svårstartad efter att jag hade satt på ett urpluggat effektrör, sportluftfilter, 92 i munstycke(80 orginal), har även dragen v-ring men den var borta före problemet uppstod, startar inte alls längre på elstarten. Tändstiftet är gyllenbrunt och det var inte länge sen jag rengjorde förgasaren, har även försökt att justera förgasaren utan framgång. Är det någon som vet svaret på mitt problem eller nåt jag kan pröva att göra så skriv gärna
    /jocke
    Senast redigerat av jocke den 2010-07-10 klockan 10:25.

  2. #2
    Glömde skriva att jag har gröna kopplingsfjädrar också

  3. #3
    Prova skruva av tändstiftet och häll ner lite bensin och skruva dit och prova om den går igång då

    jag gissar på förgasarinställningar

    mixtrat med olika munstycken efter att du satte på effektröret? om inte... så gör det

  4. #4
    så om den går igång efter att jag har hällt i bensin i cylindern så är det förgasarinställningarna som behöver justeras?
    har bara provat med ett munstycke så jag kanske får prova med nåt annat då.
    Men om tändstiftet är oboybrunt så är väl moppen rätt instäld?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av jocke Visa inlägg
    så om den går igång efter att jag har hällt i bensin i cylindern så är det förgasarinställningarna som behöver justeras?
    har bara provat med ett munstycke så jag kanske får prova med nåt annat då.
    Men om tändstiftet är oboybrunt så är väl moppen rätt instäld?
    det är vad som brukar sägas men jag har hört från andra håll att det ska vara ganska ljus. bl.a från nån karta som skulle hjälpa en att tyda tändstift

  6. #6
    hur många storlekar tror ni att jag behöver gå ner i munstycke?

  7. #7
    bump !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in