1. #1

    HJÄLP v ring aerox

    kan då jag ska skruva lös alla grejer i variatorn för att komma till v ringen så snurrar ju allt och jag får inte fast den nån som har nåt tips hur jag kan göra?

  2. #2
    Mutterdragare eller så får du låsa variatorn men det är inte att rekommendera..

  3. #3
    Du får skaffa en mutterdragare/mutterknackare eller låsa variatorn på något sätt, men gör det smart då, så inget går sönder!
    .

  4. #4
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Va seriös och inge tattarmeck med att låsa variatorn - mutterpicka! finns billig eldriven på jula som funkar utmärkt
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  5. #5
    okej tack men vad händer om en sån här pryl på variator prylen går av?

  6. #6
    de går inte av om du använder mutterknacka
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  7. #7
    man förstör inte variatorn om man gör de på rätt sätt är ganska onödigt att lägga ner pengar på en mutter knackare om du bara ska dra v ringen, fråga iställer några kompisar om de har eller åk till någon däck firma.

  8. #8
    de händer inget speciellt när en sån där "pryl" går av från variatorn. men ta inte av fler flensar än 2..
    .

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Det händer inget om en sån fläns går av.
    Finns specielverktyg för detta, mutterpicka funkar det med, men var försiktig så du inte drar till för hårt så det blir gängpajj istället.

    bonnametoden = ta en variatorkåpaskruv, ställ den inne i variatorn, snurra sedan runt variatorn så att en utav flänsarna går emot skruven.
    Sedan är det bara och dra och hoppas på de bästa. Funkar ungefär 6/10 gånger utan att en fläns går av!
    man ska inte ta flänsarna, man kan blocka själva variatorkorgen, har gjort så ca 2 år innan jag skaffade en mutterdragare, har aldrig gått sönder för mig. kan lägga upp en guide senare, ska sätta tillbacka v ringen

  11. #11
    det går att göra enkelt om man orkar skruva av vattenpumpskåpan också!

    Namn:  Skärmklipp.jpg
Visningar: 474
Storlek:  20,4 KB
    obs dålig bild men aja det får duga ^^

    det gröna på bilden är en lednyckel t.ex storlek 21 som jag brukar använda, och dom 2 röda till vänster är skruvar som sitter vid mitt avgassystem och dom 3 andra sitter på tändningen för att driva vattenpumpen.

    genom att lägga in en lednyckel där och skruva på andra sidan med rätt verktyg såklart vid variatorn kommer tändningen att vrida sig och om du då trycker lednyckeln mot ja den skruven det hållet den åker mot så kommer du märka att den kommer fastna och du har låst variatorn så då är det bara ta i och skruva av variator muttern och sen ta bort v-ringen.

    det sättet använder jag mig av tycker det går rätt snabbt för att inte använda några speciella verktyg utan bara vanliga, vet inte hur du har det med skruvar osv som du kan få lednyckeln att tryckas fast mot men för mig går
    och är inte direkt svårt så det är alltid ett alternativ om det funkar för dig såklart! och spänna fast är bara att den trycks emot skruven på den nedre skruven då inte så svårt att lista ut liksom..
    lite svårt att förklara över en sån här bild men har ingen bättre tyvärr
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  12. #12
    Tack för lite tips iaf jag körde bonnmeck stylen med en skruvmejsel mod en en flens kanten gick av sen pröva jag samma sak igen på en annan så jag saknar hörn på två flänsar men de kanske inte gör så mycke

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Variatorkorgen? hmm förklara du gosse.. och nej man ska inte ta av de såklart.
    guide kommer somsagt snart!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in