petrus123s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010

150 spänn till den som får min trekker att starta!

Hej, ger nu 150kr till den som får min moppe att gå!! Det är en Peugeot trekker 00-. Det är så att den kan gå att starta ibland om man använder sig av startgas. det som händer då är att den dör inom några sekunder. jag tycker att det verkar som att den får för lite bensin. jag vet att det kommer bensin till tändstiftet och att tändstiftet ger gnista. jag har bytt bensinslangar, bensinkran/filter,fyllt på ny bensin, gjort rent förgasaren väldigt noggrant, testat att koppla ur choken , testat utan luftburk. vet inte om det kanske kan vara så att den har för litet huvudmunstycke?
    om bilder behövs så kan jag fixa det. ett annat problem jag har är att jag inte kmr ihåg hur sladdarna till tändningslåset ska vara kopplade? ge mig gärna en bild hur det ska se ut! + vilken sladd ska man knipsa från CDIn för att den ska vara avstrypt?.

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av petrus123 Visa inlägg
    Hej, ger nu 150kr till den som får min moppe att gå!! Det är en Peugeot trekker 00-. Det är så att den kan gå att starta ibland om man använder sig av startgas. det som händer då är att den dör inom några sekunder. jag tycker att det verkar som att den får för lite bensin. jag vet att det kommer bensin till tändstiftet och att tändstiftet ger gnista. jag har bytt bensinslangar, bensinkran/filter,fyllt på ny bensin, gjort rent förgasaren väldigt noggrant, testat att koppla ur choken , testat utan luftburk. vet inte om det kanske kan vara så att den har för litet huvudmunstycke?
    om bilder behövs så kan jag fixa det. ett annat problem jag har är att jag inte kmr ihåg hur sladdarna till tändningslåset ska vara kopplade? ge mig gärna en bild hur det ska se ut! + vilken sladd ska man knipsa från CDIn för att den ska vara avstrypt?.
    tästa ta av luftburken,håll för handen och kicka,startar den då håller du för till den nästan dör och sen släpper upp lite och håller på så ett tag,var samma på min stalker förr som du beskriver
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

Testa och ta bort tanklocket så den får ett bra sug.
    Och du måste köpa nya CDI för och strypa av den.

Edit: Testa och även tjuvkoppla den. Kan va tändningslåset som bryter ibland om piggarna är böjda eller något.
    Kollat tändplattan?
    Senast redigerat av Deluxe den 2010-07-10 klockan 13:32.

ställ in förgasaren
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

petrus123s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    tack för svaren! dock glömde jag säga att jag redan har testat att kicka utan tanklock , fungera inte. just nu så har jag inte kablarna kopplade till tändningslåset utan till en switch, eftersom att jag inte vet hur kablarna ska sitta i tändningslåset. Tändplattan, ere de som tändstiftet sitter i eller? hur ska det se ut där om allt är som det ska? ställa in förgasare: ja, den ända inställningen ja ser där är luftskruven och den har jag testat i olika lägen. ingen större förändring.

"tästa ta av luftburken,håll för handen och kicka,startar den då håller du för till den nästan dör och sen släpper upp lite och håller på så ett tag,var samma på min stalker förr som du beskriver " -Jonthä
    kan vara nåt! ska testas... återkommer

Tändplattan är inte där tändstiftet sitter , det är topplocket. Tändplattan är nog inget beskymmer ska du se.

petrus123s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av 1200cc Visa inlägg
    Först, strunta i "att strypa av den". Grundregeln är att man ändrar på EN sak i taget så man vet var det eventuella felet fanns.
    Antar att tändstiftet är torrt efter att du kickat "en miljon gånger"? Right?
    Dvs den får ingen bensin. Du har väl också en vakuumkran? Som ju kräver en extra slang mellan bensinkran och insug?
    Den finns på plats och är monterad på rätt ställe?
    Lossa bensinslangen och sug i vakuumslangen, då ska det komma bensin ur bensinslangen..
    (Det är lite svårt att ge råd åt en som tror att topplocket är samma sak som "tändplattan"..)
    tändstiftet är INTE torrt efter jag kickat "en miljon gånger". bara för att jag inte visste var tändplattan var för nåt behöver du inte ta mig som helt korkad. strypa av den hade jag tänkt att göra när jag väl fick igång den och då att jag passade på att fråga fler frågor i samma tråd.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in