1. #1

    Leovince Zx anslutning till Cylle

    Var nere o skruvade lite nyss och skulle testa dra på mitt Zx fast utan att ha bytt vikter.

    Det jag inte riktigt fick kläm på var om den fasning som sticker upp ovanför fästet skall in i cylindern eller hur fan skall det vara. Jag ville inte bruka våld utan jag försökte lirka lite, men fick inte in den i cyllen. Skall jag ha en asfet packning eller skall den in?? Jag har även en metallring som passar runt detta och funkar som nån slags packning, men för att den skall vara tät så krävs det fan packningar på bägge sidor...

    Har jag ett rör som inte passar minarelli??

    Namn:  LeoZX.jpg
Visningar: 215
Storlek:  115,3 KB
    Senast redigerat av haganorra den 2012-04-19 klockan 13:31.

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Det ska vara sådär men den runda metallpackningen ska sitta runt den där
    Kåtmorfar<3

  3. #3
    Det var faktiskt så jag gjorde, antog att det var en packning, men det läckte lite avgaser och det lät så in i helvete. Lyckades inte få det tätt och då undrade jag om jag gjorde fel. Får sätta en extra packning. Min Derbi med tecnigas next låter nästan ingenting. Det är faktiskt tystare än det tecnigas basic rör jag har på PGO:n annars.

    Måste säga att det trots läckaget var ett jävla drag. Sen hade jag alldeles för tunga vikter så den drog bara i början. La in en beställning på Dr Pulley 4,0 grammare så vi får se hur det blir.. Hoppas bara att det går lite tystare när jag fått tätt. KUnde inte lista ut hur stor del av ljudet som kom från läckaget. Är ZX väldigt högljudda??

  4. #4

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av haganorra Visa inlägg
    Det var faktiskt så jag gjorde, antog att det var en packning, men det läckte lite avgaser och det lät så in i helvete. Lyckades inte få det tätt och då undrade jag om jag gjorde fel. Får sätta en extra packning. Min Derbi med tecnigas next låter nästan ingenting. Det är faktiskt tystare än det tecnigas basic rör jag har på PGO:n annars.

    Måste säga att det trots läckaget var ett jävla drag. Sen hade jag alldeles för tunga vikter så den drog bara i början. La in en beställning på Dr Pulley 4,0 grammare så vi får se hur det blir.. Hoppas bara att det går lite tystare när jag fått tätt. KUnde inte lista ut hur stor del av ljudet som kom från läckaget. Är ZX väldigt högljudda??
    Annars kan man göra som jag gjorde, jag fick inte heller tätt, så jag filade ner den där "ringen" som packningen sitter runt och satte en papperspackning istället, nu är det tätt
    Kåtmorfar<3

  5. #5
    Just fan... smart drag

  6. #6

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av haganorra Visa inlägg
    Just fan... smart drag
    Jag är smart om du nu ska göra det så var noga med att fila allt jämnt och inte göra det vågigt!
    Kåtmorfar<3

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in