Sidan 3 av 4 Första 1234 Sista
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    Dagens ungdomar ängnar sig åt annat som t ex våldtäkter, vandalism osv. Dom flesta innehåller ingen hjärnkapacitet när det kommer till motoriken!.
    Fel, det har kommit så mycket blattar så har man en moppe som sticker ut blir man av med den.

  2. #62
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Fel, det har kommit så mycket blattar så har man en moppe som sticker ut blir man av med den.

    Bullshit, isåfall är det bara du som bor fel.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  3. #63

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Bullshit, isåfall är det bara du som bor fel.
    Här är det inte så men i större städer.

  5. #65
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Här är det inte så men i större städer.
    Hos mig är det inte så, och jag bor ändå i Huddinge
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Fel, det har kommit så mycket blattar så har man en moppe som sticker ut blir man av med den.
    Låsa fast den med 2 vajrar och 1 kedje lås då juh! Glöm inte Styrlåset!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Låsa fast den med 2 vajrar och 1 kedje lås då juh! Glöm inte Styrlåset!
    Vill en tjuv ha nåt får han det, det enda man kan göra är att göra det jobbigt för dom.

  8. #68
    Orkar inte läsa tråden men tror det finns ett samband mellan ungdomars ökade dator/internet-beroende.. Förut var det roligare att vara ute och skruva på moppen, nu är det roligare att vara inne och skruva på scroll-knappen

  9. #69
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Han fick ju gå på förhör osv, och ändå så fick han bara 1500
    det fick jag med, och det är den summan som man brukar få när man åker fast första gången. andra gången blir det dock dyrare
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av Duffis Visa inlägg
    Men du har garaget för bilar Tror du trivs här så bra så du inte vill lämna
    Japp, plz för mycket tid vid datorn = Häng på alla forum lite ilf!
    En svensk tiger!

  11. #71
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Blir förmodligen ingen tripp till slödderhamn
    vad är problemet mot söderhamn? jag har absolut ingenting emot det är en helt vanlig stad,

    moped trimning minskar väl för att ungdomar är för rädd att ta konsekvenser blandannat, sen om man ska trimma gör man det riktigt, inte dra plugg eller något,
    sen att allt mer köper epa istället för att köpa moppe, för man får traktor kort på AM kortet nu för tiden, sen att AM kortet kostar skjortan, sen vill ju folk vara cool och åka olaglig epa för att det är ju som att åka bil ungefär, antingen lägger man pengar på moppe, eller bil, fast dä ä väl ba ja lä
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  12. #72
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    vad är problemet mot söderhamn? jag har absolut ingenting emot det är en helt vanlig stad,

    moped trimning minskar väl för att ungdomar är för rädd att ta konsekvenser blandannat, sen om man ska trimma gör man det riktigt, inte dra plugg eller något,
    sen att allt mer köper epa istället för att köpa moppe, för man får traktor kort på AM kortet nu för tiden, sen att AM kortet kostar skjortan, sen vill ju folk vara cool och åka olaglig epa för att det är ju som att åka bil ungefär, antingen lägger man pengar på moppe, eller bil, fast dä ä väl ba ja lä
    Lugna dig Lars, det är pga att jag tycker det är för långt för mig att åka på en moped.
    Sen känner jag knappt någon där längre.

  13. #73
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Jag lägger inte ner pengar på trimm av den enkla anledningen att jag vill ha bil när jag är 18 och att jag inte har några pengar för det. Om man nu är så kåt på att köra fort så är det väl bara att vänta tills man är 18 o köpa MC. Har man väntat sen gaga så kan man vänta 3 år till. Dock har jag lagt dit distanser på min V-ring så att den går 6 km/h fortare, inom den "lagliga gränsen" så att säga. Enbart för att det blir mer ekonomiskt och det drar inte så förbannat på motorn. Kanske hade jag trimmat skiten ur den om jag inte bott i ett ghetto där bängen lurar runt varje jävla hörn. Ser minst 2 snutbilar när jag åker till stan (3 km). Sparar hellre pengar för att sedan lägga det på ev en 240 om 2 år.
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Har du skruvat på flonkidonkskruven?
    fulcola.se

  14. #74
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Bullshit, isåfall är det bara du som bor fel.
    Min moppe blev snodd och sönderslagen av ett gäng invandrare (Ja jag vet vilka det var och dom blev gripna) i ett villa område där den stod 30 meter in på en privat uppfart. Dom hade förövrigt rest några mil för att leta efter saker att sno då folk i detta område oftast har gott om pengar.
    En svensk tiger!

  15. #75

  16. #76
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    du har inte riktigt förstått charmen med att trimma en moppe.

    känslan att köra en snabb moppe är inte samma som att köra en MC eller cross.

    over and out.
    Då är det väl bara att köpa en lätt mc som har samma "form" som en moppe. En scooter helt enkelt.
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Har du skruvat på flonkidonkskruven?
    fulcola.se

  17. #77

  18. #78
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    fortfarande inte samma sak. man skiter ju hur den ser ut. utan att man kan få en moppe på 70cc att gå lika bra som en lättMC.
    Kan inte annat än att hålla med.

  19. #79

  20. #80
    Det ända man ser nu är tjejer och deras scootrar som går i 40 och kanske någon annan scooter med trimrör. Har inte sätt en ända cross moped med trim på länge! Det var ju mest 93-94 som körde runt i stan som galningar men nu har alla bil och alla andra skaffar epa/a-traktor. Riktigt tråkigt faktiskt då jag själv har en Derbi med lite trim på.

  21. #81
    håller med till 100% finns inte många som trimmar brand dom ja känner som kör moppe. finns väl någon med trimrör men ingen annat själv så byter man till 70cc, större fögge och trimrör på min ciao.+ en kick som kommer snygga upp de lite men de e som ni säger, datorer tar över människornas liv. tragiskt om ja får säga de själv...

  22. #82
    Även att trimma kostar en hel del pengar. Samt så prioriterar folk körkort högre nu och som simon sa så vill man inte riskera med ett kort som kostar en halv förmögenhet.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  23. #83
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    haha den värsta moppepojken genom tiderna här åkte runt på sin gamla dtr-00 med metrakit thrower som enligt honom gjorde 110 blås, han var tidernas moppekung.
    och sedan min drac då
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  24. #84
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    fortfarande inte samma sak. man skiter ju hur den ser ut. utan att man kan få en moppe på 70cc att gå lika bra som en lättMC.
    Med form så menar jag ju att det är samma känsla som en moppe om man bortser från axxet eftersom att det oftast är en 125'a. Jag drog min v-ring så att den gick upp i 70 nerför (enligt GPS så räknar den fel på 6 km så 64 km/h) och ja det var en skön känsla så kan tänka mig att det är underbart med 90 nånting. Jag säger inte emot dig på nåt sätt. Men med hur mycket aktivitet snuten har här så är det bara slöseri med trimm och pengar om man kör trimmat. Som nån sa så kostar ju AM kortet en mindre förmögenhet och det vill man inte bli fråntaget. Dra snuten är ju en grej men inte i mitt läge när dom är överallt och orkar inte tjöta med dom när dom knackar på dörr'n.

    Moppe bland 15 åringar dog när den nya lagen kom. Jag känner 3 som valt att skaffa moppe, 1 som kör klass 1 och dom andra klass 2 pga kostnaden.
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Har du skruvat på flonkidonkskruven?
    fulcola.se

  25. #85
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    En väldigt dum fråga enligt mig.. ni som är födda innan 95 fick ju köra moped så fort ni fyllde.
    Och lager kring moped har ju ökat enormt på sistonde, polisen satsar massor på att stoppa
    alla dessa "livsfarliga" moppepojkar. Samt att det verkar som polisen och vägverket vill att allt
    färre ungdomar ska köra fordon på tvåhjul i huvudtaget.

    Men att trimma motorer med lite kubik i allmänhet är ju underbart och sedan spöa skiten ur allt folk som jämnt ska ha
    snabbaste mopeden/ lättmc osv..

  26. #86
    falcos avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    toröd, jörlanda
    Inlägg
    31
    vet att folk inte trimmar för att dom är rädda för att bli av med lämpet. men det är en risk som är värd att ta för det gör livet farligare och roligare. men har man som jag en 65cc mt 30 moppe så är det inte lätt för smurfarna att få tag på en om men åker in i ett villaområde med cykelbanor och bommar överallt o fintar av dom.

  27. #87
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    En väldigt dum fråga enligt mig.. ni som är födda innan 95 fick ju köra moped så fort ni fyllde.
    Och lager kring moped har ju ökat enormt på sistonde, polisen satsar massor på att stoppa
    alla dessa "livsfarliga" moppepojkar. Samt att det verkar som polisen och vägverket vill att allt
    färre ungdomar ska köra fordon på tvåhjul i huvudtaget.

    Men att trimma motorer med lite kubik i allmänhet är ju underbart och sedan spöa skiten ur allt folk som jämnt ska ha
    snabbaste mopeden/ lättmc osv..
    Nej, inte för alla 94or, lagen började gälla 1oktober..
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  28. #88
    Motivation?



  29. #89
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Kanske för att det är så segt att behöva hålla koll på polisen hela tiden, iallafall där jag bor. Kör inte moped för skojs skull längre, men första gången jag testade mopeden iår fick jag "snutjag" utan vidare. Inte så jävla kul när man ska dra och träna osv att behöva hålla koll hela tiden.

  30. #90
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Här där jag bor så var vi 94or nog dem sista att ha trimmat i större skara. Sen har det bara gått neråt och 96orna finns det fann ingen som kör trimmat typ. Några har urpluggat. Det finns två anledningar och det är..

    1. Den yngre generationen är för lata och fega för att trimma. Sitter hellre inne eller lägga pengar på annat skit.

    2. Polisen satsar ju allt för att ta mopeder nu på senare år. Att folk inte kan känna sig säkra ute på gatorna pga av alla apor är skitsamma om nån moppe går lite för snabbt ska dem lägga all energi på att ta den.

    Sorgligt men dem känns bara allmänt keffare..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in