Sidan 1 av 4 123 ... Sista
  1. #1

    Varför trimmar ingen moppar längre?

    Vad har hänt egentligen!? Är dagens ungdomar fegare än vad föregående generation var? Ser ju aldrig några trimmade moppar längre. I bästa fall så är det väl en v-ring borta här o där men inte fan ett avgasrör är bytt. SKAM!! Skärp till er!

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Duffis Visa inlägg
    Vad har hänt egentligen!? Är dagens ungdomar fegare än vad föregående generation var? Ser ju aldrig några trimmade moppar längre. I bästa fall så är det väl en v-ring borta här o där men inte fan ett avgasrör är bytt. SKAM!! Skärp till er!
    Sluta var så jävla arg niklas du byggde ju inte ens klart 2 fast hypern. Gå och gråtrunka till hitlers stora tal!
    En svensk tiger!

  4. #4

  5. #5
    Inte många som vill riskera körkortet för att komma upp i 30km/h mera !

  6. #6
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Jag tror faktiskt jag har hört att dagens 15åriga pojkar har vaginor, vet inte om det kan ha med saken att göra men.

  7. #7
    Men det är inte värt att riskera att man får indragen lämpen! Dom flesta faller för grupptryck tror jag...

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av mt555 Visa inlägg
    Men det är inte värt att riskera att man får indragen lämpen! Dom flesta faller för grupptryck tror jag...
    Sant! Men vafan a-traktorer börjar bli mer populärare och hålla på med. å inte faan går dem lagligt heller. Jag tror ska man trimma då ska man trimma rejält och köra ifrån bylingen på bakan.
    skulle haft a-traktor istället!

  9. #9
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av mt555 Visa inlägg
    Men det är inte värt att riskera att man får indragen lämpen! Dom flesta faller för grupptryck tror jag...
    Jag föll för laddtryck.

  10. #10
    Själv har jag dragen plugg, vilket duger hur bra som helst har blivit stoppad 3 gånger och dom har aldrig frågat om jag har trimmat... Det går ju självklart att köra trimmat med då måste man köra med förståndl, synd att inte alla gör det bara...

  11. #11
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Sista årsgruppen där jag bor som körde mycket moppe och trimmat var 93.orna dvs den tiden jag körde moppe, Stalker som var helt urpluggad, trimrör, 70cc och en massa skit som jag inte kommer ihåg, mopederna håller på och dö ut, bland annat för det höga priset för körkortet idag och priserna på moppar.

  12. #12
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Min årsgrupp 95 är dom enda som trimmar mopeder nu för tiden runt där jag bor.

  13. #13

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Vi är typ 3 pers som trimmar där jag bor :/ resten kör baotian eller pluggad derbi
    Kåtmorfar<3

  14. #14
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Min årsgrupp 95 är dom enda som trimmar mopeder nu för tiden runt där jag bor.
    Var glad för det, jag är typ den ända i min kommun som kör med trimrör som är 95:a resten kör org/baotian/kina typ.
    I Täby därimot där bl.a Pimpoped, stylad osv bor. Där är de bra många fler 95:or som kör vässat!
    I Vallentuna är de bara 96:or 97:or som kör trimmat :/
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  15. #15
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Var glad för det, jag är typ den ända i min kommun som kör med trimrör som är 95:a resten kör org/baotian/kina typ.
    I Täby därimot där bl.a Pimpoped, stylad osv bor. Där är de bra många fler 95:or som kör vässat!
    I Vallentuna är de bara 96:or 97:or som kör trimmat :/
    Då ska jag även tillägga att jag är den enda som har en moped som har årsmodell över 2000
    som är trimmad.

  16. #16
    Jag kan tillägga att jag kör Aprilia leonardo 150cc för är trött på att trimma mopeden, bättre att köra i 130 orginalt Har ej kort eller något för den
    Yamaha Aerox 01a Med rossi replica 2010motor. helt orginal å förbli orginal . snart börjar lackningen

  17. #17
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Apell418 Visa inlägg
    Jag kan tillägga att jag kör Aprilia leonardo 150cc för är trött på att trimma mopeden, bättre att köra i 130 orginalt Har ej kort eller något för den
    Coolt.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Coolt.

    Aa man får olovligkörning 1 år indraget lämp om man åker fast med mc. Moped som är trimmad får man böter på ca 4000kr,indraget lämp för 2 år fram över och i värsta fall så får du böter också om inte alla prylar som blinkers,godkända lampor mm. Slutsumman kan sluta på ca 7 tusen
    Yamaha Aerox 01a Med rossi replica 2010motor. helt orginal å förbli orginal . snart börjar lackningen

  19. #19
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Apell418 Visa inlägg
    Aa man får olovligkörning 1 år indraget lämp om man åker fast med mc. Moped som är trimmad får man böter på ca 4000kr,indraget lämp för 2 år fram över och i värsta fall så får du böter också om inte alla prylar som blinkers,godkända lampor mm. Slutsumman kan sluta på ca 7 tusen
    Bullshit, stämmer inte alls...allt polarn fick var en böteslapp på 1500
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  20. #20
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Bullshit, stämmer inte alls...allt polarn fick var en böteslapp på 1500
    Har väll helt att göra med vilken polis man träffar på.
    Men som svar till Appel, det är roligare att åka en trimmad aerox eller dylikt än att åka på en "original" 150cc scooter
    som ser ut som någonting nån klimakterie kossa skulle åka på för hon inte har råd med bil.

  21. #21
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Har väll helt att göra med vilken polis man träffar på.
    Men som svar till Appel, det är roligare att åka en trimmad aerox eller dylikt än att åka på en "original" 150cc scooter
    som ser ut som någonting nån klimakterie kossa skulle åka på för hon inte har råd med bil.
    Han fick ju gå på förhör osv, och ändå så fick han bara 1500
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  22. #22
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Han fick ju gå på förhör osv, och ändå så fick han bara 1500
    Låter helt otroligt men jäklar vilken tur han måtte ha haft.

  23. #23

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Låter helt otroligt men jäklar vilken tur han måtte ha haft.
    Stämmer, han måste haft en jävla tur!. Svar på ditt svar längre upp, En moped som är trimmad nåt så in i helvete är GRYMT mkt mer känsla på när man kör istället för en 150cc Jag är snart klar med min slider å då jävlar blir det att köra Förresten så är din slider förbannat porrig hehe!
    Yamaha Aerox 01a Med rossi replica 2010motor. helt orginal å förbli orginal . snart börjar lackningen

  25. #25
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av mt555 Visa inlägg
    Men det är inte värt att riskera att man får indragen lämpen! Dom flesta faller för grupptryck tror jag...
    Det är fan så mycket roligare att köra trimmat så jo det är värt risken
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Var glad för det, jag är typ den ända i min kommun som kör med trimrör som är 95:a resten kör org/baotian/kina typ.
    I Täby därimot där bl.a Pimpoped, stylad osv bor. Där är de bra många fler 95:or som kör vässat!
    I Vallentuna är de bara 96:or 97:or som kör trimmat :/
    Hör inte en enda jävla trimmad moppe nu för tiden, tråkigt! När jag hade moppe (92:a) var det ovanligare med en original moppe än trimmad.. Blir alltid sugen på att köpa en moppe igen och trimma när jag ser någon jävel åka förbi på en sleten jävla org moppe.
    En svensk tiger!

  27. #27
    Sfuck0s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    63
    Här om kring där jag bor ser jag dagligen fullt med mopeder som är trimmad visst det var mer för men det finns fortvarande kvar rätt många där ja bor
    Har man slagit yxan i båten får man ro som fan

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Min årsgrupp 95 är dom enda som trimmar mopeder nu för tiden runt där jag bor.
    Samma här

  29. #29
    Kanske för att det är mer populärt att ha bratkläder(u-ringade tröjor etc), iphone 4 å dricka typ.

    Sen så ''publicerar'' folk inte trim lika mycket längre, förut så brukade folk åka runt hela dagarna på trimmade moppar, inte nu.. :/

  30. #30
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Kanske för att det är mer populärt att ha bratkläder(u-ringade tröjor etc), iphone 4 å dricka typ.

    Sen så ''publicerar'' folk inte trim lika mycket längre, förut så brukade folk åka runt hela dagarna på trimmade moppar, inte nu.. :/
    Orten där jag bor ska få se en moped med prestanda dom aldrig sett efter vägar i sommar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in