Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista
  1. #31
    Det ökande bensin priset kan också vara en faktor !

  2. #32
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Orten där jag bor ska få se en moped med prestanda dom aldrig sett efter vägar i sommar.
    menar du din "ort" eller hela söderhamn?
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av mt555 Visa inlägg
    Det ökande bensin priset kan också vara en faktor !
    dom örena det gått upp nu märks inte på en 8 liters tank, man kanske förlorar max 5 kr om det ens och så fattiga hoppas jag inte folket är idag..

    Jag körde nyligen trimmat kanske ett halv år någonting sen kom bylingen hem till mig för det gick lite fort, fick ingenting och jag tror inte dom skrev in det i registret heller, det ska kollas upp på måndag av en bekant och om det inte är inskrivet så åker det på igen och kanske värre med.

  4. #34
    jag tror att de är för många inte har testat köra trimmat! sen så är många rädda för att tappa sina kort! så är de här iallfall.

  5. #35

  6. #36

  7. #37
    Bara skönt att inte alla som inte kan köra är ute och kör trimmat, isåfall skulle fler olyckor ske och därav skulle polisen vara ånnu hårdare mot trim..

  8. #38
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Hör inte en enda jävla trimmad moppe nu för tiden, tråkigt! När jag hade moppe (92:a) var det ovanligare med en original moppe än trimmad.. Blir alltid sugen på att köpa en moppe igen och trimma när jag ser någon jävel åka förbi på en sleten jävla org moppe.
    Väldigt konstigt eftersom du bor närmare Bällstaberg än vad jag gör! Finns typ 4-5 96:or i Bällstaberg som kör vässat (En av dem är min gamla)
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  9. #39
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    menar du din "ort" eller hela söderhamn?
    Blir förmodligen ingen tripp till slödderhamn

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    dom örena det gått upp nu märks inte på en 8 liters tank, man kanske förlorar max 5 kr om det ens och så fattiga hoppas jag inte folket är idag..

    Jag körde nyligen trimmat kanske ett halv år någonting sen kom bylingen hem till mig för det gick lite fort, fick ingenting och jag tror inte dom skrev in det i registret heller, det ska kollas upp på måndag av en bekant och om det inte är inskrivet så åker det på igen och kanske värre med.

    Känner många som inte kör pga av bensin priset.. Men dom har inga pengar ändå men bensinen spela in.

  11. #41
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Sluta var så jävla arg niklas du byggde ju inte ens klart 2 fast hypern. Gå och gråtrunka till hitlers stora tal!
    Att du äns är kvar här är ju ett skämt!^^

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Bara skönt att inte alla som inte kan köra är ute och kör trimmat, isåfall skulle fler olyckor ske och därav skulle polisen vara ånnu hårdare mot trim..
    +1 de du sa rami är ju bara överdriver, är ju bara bra att alla inte kör trimmat, för alla är inte tillräckligt mogna eller tänker tillräckligt när de kör. vilket kan leda till flera olyckor. iflesta fall kör alla moppepojkar med fullgas! original, vilket de gör trimmat sen också! Det är därför jag inte vill trimma några moppar åt kompisar......

    Men duffis jag kör ju förbi dig ibland med trimm rör

  13. #43
    Citat Ursprungligen postat av Duffis Visa inlägg
    Att du äns är kvar här är ju ett skämt!^^
    Lol postar i biltråden umad? Såg att du gjort ämne tiajm to flame!
    En svensk tiger!

  14. #44

  15. #45
    Har då inte ens sett någon moppe på vägarna än så länge!

  16. #46
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Jag kör inte med trimrör utan bara dragen plugg av den enkla anledningen att körkort för bil hägrar mer än att åka trimmat. Min rör på sig hyffsat och gör en 65-70 ungefär vilket jag oxå tycker är ganska lagom.

  17. #47
    Kommer alltid finnas folk som trimmar moppar.

  18. #48
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Lol postar i biltråden umad? Såg att du gjort ämne tiajm to flame!
    Trodde mest du hängde i datatråden isf

  19. #49
    Här i Nyköping trimmar de flesta. Finns säkert 9-10 pers som kör med 70cc, trimrör osv. Dom som inte kör ''rejält'' trimmat har typ dragen v-ring eller urpluggat!

  20. #50
    I fiskebäck trimmar nog alla, särskilt dom som kör MT som har 70cc och hela kitet. Men annars är de mest effektrör eller dragen plugg!
    SHI HOO!

  21. #51

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    finns ju några som kör trimmad i min by, till o med vissa tjejer här kör iallfall urpluggat , sen om man snackar med dom som e något år äldre så skryter dom om sina moppar som gick runt 140 o sånt, körde själv bara med trimavgasrör för att mina kompisar körde pluggat, onödigt att ha 70cc o sånt om man ändå ska ligga jämnsides när man kör, sen så har vi bensin priset,för mig så är det delaktigt i detta!.

  22. #52
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    finns ju några som kör trimmad i min by, till o med vissa tjejer här kör iallfall urpluggat , sen om man snackar med dom som e något år äldre så skryter dom om sina moppar som gick runt 140 o sånt, körde själv bara med trimavgasrör för att mina kompisar körde pluggat, onödigt att ha 70cc o sånt om man ändå ska ligga jämnsides när man kör, sen så har vi bensin priset,för mig så är det delaktigt i detta!.

    Fasst det är ut räknat att bensinen är billigare idag en förut om man gämnför med lönen man får.

    Alltså du får bensinen koster 15kr/l nu så kan du köpa mer bensin för din lön. Än vad du skulle för 10 år sen

  23. #53

    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Orust, Henån
    Inlägg
    26
    Där jag bor är nästan alla mopeder trimmade

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av Duffis Visa inlägg
    Trodde mest du hängde i datatråden isf
    Haha ne det finns sweclockers för, och sen flashback för allt annat
    En svensk tiger!

  25. #55

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av Tobiiash Visa inlägg
    Fasst det är ut räknat att bensinen är billigare idag en förut om man gämnför med lönen man får.

    Alltså du får bensinen koster 15kr/l nu så kan du köpa mer bensin för din lön. Än vad du skulle för 10 år sen
    tycker inte direkt att det e billigare, hushållet kostar redan som fan:/,,

  26. #56
    Dagens ungdomar ängnar sig åt annat som t ex våldtäkter, vandalism osv. Dom flesta innehåller ingen hjärnkapacitet när det kommer till motoriken!.

  27. #57
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Haha ne det finns sweclockers för, och sen flashback för allt annat
    Men du har garaget för bilar Tror du trivs här så bra så du inte vill lämna

  28. #58

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Den tiden som vi lever nu i så spenderar alla hellre pengar på, cigaretter, snus, alkohol, mobiler, kläder, eventuellt knark som är ganska populärt nu bland oss ungdomar..

    Men här i Luleå så ser man ändå rätt hyfsat med trimmade mopeder! samt cross och a-traktorer

  29. #59

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    många ungdomar sitter vid datorn istället,

  30. #60
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vad säger du? Jag är 22år och har hållit på i 7 år med moppar. Kört trimmat sen jag var 16 ungefär. Så man kan aldrig bli för gammal!
    Haha, cheers! Jag trodde jag var den enda... 23 år i år, hållit på sedan 2004. Trimmat sedan 2005. Körkort sedan 2008 men det är någonting speciellt med en trimmad liten moppe... försöker visserligen sälja min, men fanns pengarna och tiden skulle den fixas och behållas.

    Här finns fortfarande mycket trimmade moppar, men förmodligen bara dragen plugg. Dagens ungdomar är så tråkiga.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in