1. #1

    Vatten i motor oljan?:o

    Hej min motor olja på min rieju drac
    blandas med mitt kylarvatten?:o den blir vit och överflödar , vad kan det bero på? Varför?:o

  2. #2
    testa att köpa en ny vattenpump, för det låter som att det är vattenpumpen som spruckit vid kopplingen, så när den pumpar så pumpar den in oljan i vattenpumpen. vet inte exakt hur de ser ut innanför kopplingskåpan men det mest logiska är att det är pumpen som har spruckit då den inte ska kunna pumpa in olja annars

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    ge fan i vattenpumpen och byt bara packningen till kopplingskåpan(högra motorkåpan, den du fyller på oljan i).
    kan med 90% säkerhet säga att det är den som har gått.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #4
    men ligger vattnet så fritt så att oljan kan blandas med det? :o

  5. #5
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av flaka-power Visa inlägg
    men ligger vattnet så fritt så att oljan kan blandas med det? :o
    Alltså, det är vägg i vägg kan man säga med en tunn packning som skiljer dom åt. Om den packningen blir risig så trycker du in vatten i oljan. Det är bara ta bort den kåpan och byta packning och göra rent lite.

  6. #6
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Råkade skriva dubbelt

  7. #7
    ååfan :o då har man lärt sig någe nytt

  8. #8
    Hehe tack för hjälpen

  9. #9
    Tittade om det va den där packningen och den va hel så det var inte det:o vad kan det bero på då?

  10. #10
    testa byta packningen? kan ju va att den bara e slut xD den kan ju sitta kvar så va de me min cyllefotspackning. ja hade packningen, men den läckte as ändå

  11. #11
    Men den såg hel ut:o så tror inte det är den men vattnet går ju in i min cylle så kan ju titta hur det ser ut där
    Senast redigerat av simpan304 den 2012-04-25 klockan 14:06.

  12. #12
    ja hade också en hel packning men när den blir utsliten nog så läcker den igenom. även om den e hel så läcker den igenom skiten

    cykel? O.o

  13. #13
    Haha ska va cylle

  14. #14
    de har inte me cyllen å göra då motoroljan ligger vid kopplingen om de skulle blandas me 2t-oljan för soppan så hade du behövt ha ett hål i cylleloppet men skrapa bort den gamla kopplingspackningen och sätt på en ny och kolla va som händer sewa har rätt om att de måste va me kopplingsskiten å göra

  15. #15
    Aha okey men kommer endå ta bort cyllen är ska titta hur det ser ut fick värmenyp för inte så länge sedan:/

  16. #16
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Vatten kommer in i växellådsoljan: vattenpumps-packboxarna är slut, bara att slå ut dom och sätta i nya, byt lager där också när du ändå håller på.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  17. #17
    Aa men kommer byta dom flera packningarnanu medans jag är pågång
    Senast redigerat av simpan304 den 2012-04-26 klockan 20:52.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in