1. #1

    Få bort ytrost

    Hur är det bästa sättet och få bort ytrost på skivorna utan att de börjar rosta igen?

    här är bild på vart jag menar

    Namn:  pict0479.jpg
Visningar: 177
Storlek:  82,0 KB
    Där det inte är maskerat med tejp, vid pinnarna som går ut till "bromsspåret"

  2. #2
    Gnugga med autosol, svinto eller fint sandpapper. Autosol är bäst långsiktigt.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Gnugga med autosol, svinto eller fint sandpapper. Autosol är bäst långsiktigt.
    okej Men har tänkt på en sak,om man gnuggar med autosol eller svinto,sätter det sig fast på skivan eller löser de upp sen sig när de blir blött så att bromsen tar sämre?

    och sen sandpapper,blir inte skivan rostig sen igen?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Dawidd Visa inlägg
    okej Men har tänkt på en sak,om man gnuggar med autosol eller svinto,sätter det sig fast på skivan eller löser de upp sen sig när de blir blött så att bromsen tar sämre?

    och sen sandpapper,blir inte skivan rostig sen igen?
    Jo med slippapper eller svinto blir det rostigt igen men med autosol håller det sig blankt, jag vet inte om det beror på att ytan blir så slät att rost inte kan sätta sig eller om det är en hinna som ligger över.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jo med slippapper eller svinto blir det rostigt igen men med autosol håller det sig blankt, jag vet inte om det beror på att ytan blir så slät att rost inte kan sätta sig eller om det är en hinna som ligger över.
    haha okej Men va tror du om man polerar med autosol o sen tvättar av skivan och sen torkar av den noga, tror du de klarar sig utan rost?

  6. #6
    du ska nog inte ha på autosol där beläggen ska ta, gnugga bara på som fan där den inte gör det och låt det vara så ska du se att det håller sig

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    du ska nog inte ha på autosol där beläggen ska ta, gnugga bara på som fan där den inte gör det och låt det vara så ska du se att det håller sig
    Haha det jag menade,där det är rostigt Blir o testa det !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in