Question Mopeden blöddrar

Derbi Senda drd r -03

Haaai tänkte köra lite originalt nu så jag tog bort mitt metrakit thrower och satte dit original munstycket 76.
    Nu när jag skulle köra den så började den blöddra när man ska varva, den går dåligt hela tiden, den kanske går ca 20 km/h.
    Jag har sportluft filter, kanske det som är problemet? för mycket luft? eller kan det bero på nålen i förgasaren? har hållt på med den lite då clipset åkte av en gång så jag vet inte vilken nivå den ska sitta på.
    Annars så gick mopeden hur fint som helst originalt innan jag trimmade den och när den var trimmad så gick den också bra!

En annan sak som jag tycker är konstigt, jag har leonelli tändning och det är ju ostrypt cdi på den, så när jag körde originalt innan så var det som att den var strypt men sen när jag trimmade den så gick den upp på höga varv.

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Man reglerar inte luften till bränslet, utan tvärtom. Du reglerar mängden bränsle till din luftmängd. Om den blöddrar när du ska varva ur den så får motorn för mycket bensin i förhållande till luften. Helt enkelt, mindre munstycke måste monteras. Angående clipset så montera det i mitten och se hur motorn beter sig.

Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Man reglerar inte luften till bränslet, utan tvärtom. Du reglerar mängden bränsle till din luftmängd. Om den blöddrar när du ska varva ur den så får motorn för mycket bensin i förhållande till luften. Helt enkelt, mindre munstycke måste monteras. Angående clipset så montera det i mitten och se hur motorn beter sig.
    Hur kunde den gå bra innan jag trimmade den då? då hade jag samma munstycke på?

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    Hur kunde den gå bra innan jag trimmade den då? då hade jag samma munstycke på?
    Det där har jag ingen bra förklaring på. Har varit med om liknande problem själv. Men en teori är att luftfiltret börjar bli täppt. Testa utan luftfilter och se om den går bättre då.

Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Det där har jag ingen bra förklaring på. Har varit med om liknande problem själv. Men en teori är att luftfiltret börjar bli täppt. Testa utan luftfilter och se om den går bättre då.
    Testade utan luftfilter och då gick den likadant, men nu har den typ ingen tomgång, man kan ju starta den med gas men sen när man släpper den så dör den, har även testat att skruva på luftskruven men det blev ingen skillnad, men annars så får det bli att köpa lite munstycken. Har storlek 17,5 på fögge, ska jag köpa ett set som har storlek 60 till 78?

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    Testade utan luftfilter och då gick den likadant, men nu har den typ ingen tomgång, man kan ju starta den med gas men sen när man släpper den så dör den, har även testat att skruva på luftskruven men det blev ingen skillnad, men annars så får det bli att köpa lite munstycken. Har storlek 17,5 på fögge, ska jag köpa ett set som har storlek 60 till 78?
    Gör så!

60 kommer bli förlitet är jag nästan 100 på så satsa på 70 istället. Det sitter 70 original i min dellorto 17.5 mm, och det satt 63 i min 12mm.

Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    60 kommer bli förlitet är jag nästan 100 på så satsa på 70 istället. Det sitter 70 original i min dellorto 17.5 mm, och det satt 63 i min 12mm.
    Tackar!

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Det är inte så att du Inte kommer över typ 4000varv överhuvudtaget?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Det är inte så att du Inte kommer över typ 4000varv överhuvudtaget?
    jodå, det gör jag när jag sätter på trimröret!
    Men när jag har original röret som har en jätte liten krök så varvar den inte högt iaf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in