1. #1

    Question kan man få böter för 12a?

    tja, jag har en slider som är helt org förutom att jag har 12a på den och tror du att polisen ger böter för de?

    om man skulle få böter vilken summa snackar vi om?
    Polis: Hur fort går den här mopeden då?
    Mopedist: Hur länge vågar du gasa?

  2. #2
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    så länge den inte sticker ut förmycket på sidorna o inte har vassa kanter så klassas den som pakethållare
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  3. #3

  4. #4
    Sticker den ut över en meter från fordonets bakersta del skall den markeras som "långt föremål" dvs med en orange eller gul väst/vimpel där bak.. Annars kan du få böter upp till 3200

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    Sticker den ut över en meter från fordonets bakersta del skall den markeras som "långt föremål" dvs med en orange eller gul väst/vimpel där bak.. Annars kan du få böter upp till 3200
    okej den sticker inte ens ut en halvmeter.. men tänkte mest på om man kan få böter för om 12an skymmer baklyset så det inte syns.
    Polis: Hur fort går den här mopeden då?
    Mopedist: Hur länge vågar du gasa?

  6. #6
    Jag hade 12;a på min slider, och den gjorde jag själv och var väldigt kort! fick många klagomål från poliser.. Det du kan göra är att köra med tnt 12;a och skruva loss den när du kör gata, och sätta på den när du ska använda den så att säga
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  7. #7

  8. #8
    En modifiering på en moped eller diverse föremål måste registreras. Dock är "12an" inte ett föremål att registrera, där av så är den "OLAGLIG". MEN.. dom flesta poliser bryr sig inte om det, om du inte kör som ett moppefucko självklart.

    Men dom som bryr sig kan absolut sätta dit dig på olaga modifieringar på en moped.

  9. #9
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    när dom stoppa mig på min slider med tnt 12a så sa dom inte så mycket, hade den även längst ut då, dom undra va de va för ful sak och sen när ja berätta va de va så tyckte dom de va en skit bra sak och dom börja prata om den och ja fick åka vidare
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    En modifiering på en moped eller diverse föremål måste registreras. Dock är "12an" inte ett föremål att registrera, där av så är den "OLAGLIG". MEN.. dom flesta poliser bryr sig inte om det, om du inte kör som ett moppefucko självklart.

    Men dom som bryr sig kan absolut sätta dit dig på olaga modifieringar på en moped.
    Skriv inte när du inte har en aning vad du pratar om

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Skriv inte när du inte har en aning vad du pratar om
    Jag vet mycket väl vad jag pratar om. Så dra inte upp en massa skit som du inte kan stå tillsvars för.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in