1. #1

    Hur snabbt kommer min slöa DT göra med denna setup?

    Hej! Har införskaffat mig en röten DT från -89 pga av att jag inte har något att göra på fritiden. Men den gör helt seriöst 5km/h i uppförsbackar, polarna garvar åt en vilket är mycket deprimerande. Jag vill att den ska orka mer.
    Så därför tänker jag lägga x antal kr på trim. Jag är rätt skeptiskt och dålig på det här med trim. Kommer det att bli någon skillnad? Isf vad tror ni att den gör? Det jag har tänkt mig är detta:

    Giannelli 2T krök och ljuddämpare
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=22427
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=22429

    Polini sport cylinderkit 70cc
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=17568

    Dellerto Black Racing carburetor 19mm
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=7585

    Tack på förhand!

  2. #2
    Räcker nog med effektrör och annan drevning!
    Men om du vill att den ska gå ännu bättre så kirra fögge och cylinder!.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Räcker nog med effektrör och annan drevning!
    Men om du vill att den ska gå ännu bättre så kirra fögge och cylinder!.
    hmm...kommer det göra skillnad? Den cylindern jag har nu är sprucken och saknar ca 1cm, som att någon har slagit av en järnbit av själva cylindern. Men det kanske inte spelar så stor roll?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Räcker nog med effektrör och annan drevning!
    Med tanke på att originalcylindern är så hårt strypt att kringutrustningen knappt kan påverka hur moppen går är enbart ett rör inte till någon nämnvärd hjälp.

    Om moppen verkligen går så dåligt som du säger borde du börja med att ta reda på vad som är fel - så slö ska den inte vara. Visst kanske det är någon av delarna som byts vid trimning som är orsaken så det löser sig automatiskt, men bäst är att ta reda på varför den går dåligt och sedan välja vad man ska göra åt det.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Med tanke på att originalcylindern är så hårt strypt att kringutrustningen knappt kan påverka hur moppen går är enbart ett rör inte till någon nämnvärd hjälp.

    Om moppen verkligen går så dåligt som du säger borde du börja med att ta reda på vad som är fel - så slö ska den inte vara. Visst kanske det är någon av delarna som byts vid trimning som är orsaken så det löser sig automatiskt, men bäst är att ta reda på varför den går dåligt och sedan välja vad man ska göra åt det.
    ja absolut jag håller med dej! den är äckligt slö, ungefär gångfart i uppförsbackar, kanske är så på gamla 30moppar. men är som sagt usel på felsökning när det gäller motorer, känns lättare att byta ut det hehe

  6. #6
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Kolla i fall avgasporten är igen sotad, har vart med om de 3 gånger på olika dt:es. På polarens va den så igen sotad så porten inte va större än 0,6 -1cm
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Kolla i fall avgasporten är igen sotad, har vart med om de 3 gånger på olika dt:es. På polarens va den så igen sotad så porten inte va större än 0,6 -1cm
    hahah så illa kan det gå alltså? nej jag har kollat det är rent och fint där, har tagit av förgasaren, röret, toppen och cylindern, antar att jag blir tvungen till att köpa allt nytt, hoppas det gör skillnad!

  8. #8
    antagligen harru en 1kw motor som de ska va på 30 moppar, å dom e slöa som AS! alla som haft en org drac vet va ja snackar om XD fan va slöa dom e å händer fan inget när de e 1kw bara hahahha xP

  9. #9
    Kompisens DT50Mx gjorde ca 45 med orgcyllen, köpte en 65cc för 500:- på hobbex o fick upp den i svindlande 70 på mätaren

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av flaka-power Visa inlägg
    antagligen harru en 1kw motor som de ska va på 30 moppar, å dom e slöa som AS! alla som haft en org drac vet va ja snackar om XD fan va slöa dom e å händer fan inget när de e 1kw bara hahahha xP
    ofta? antar att det är det på min med då, haha jaja då får jag beställa nytt då

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Räcker nog med effektrör och annan drevning!
    Men om du vill att den ska gå ännu bättre så kirra fögge och cylinder!.
    Nja, mopeder som DT50 och MT5or kräver ganska mycket för att få upp någon riktig hastighet. En AM6 med trimkrök och lite större förgasare går ungefär lika snabbt som en MT5a med 70cc och krök.

  12. #12
    Min MT5a gick i 60 med org cylinder, trimmrör, 16 fögge, ostrypt insug och luftburk samt ett 16 tands framdrev :3
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Min MT5a gick i 60 med org cylinder, trimmrör, 16 fögge, ostrypt insug och luftburk samt ett 16 tands framdrev :3
    intressant, ja då hoppas jag verkligen att min går snabbare än så! Polinis sport cylle 70cc och Gianelli rör beställt nu iaf!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in