stunt cylindrar. ?

tjena. jag ska göra min aerox till stunt och nu har jag samlat fakta om stunt prylar. en typisk Setup.
    Polini 70sport
    Leovinc ZX
    Mallossi Fly-Clutch[koppling]
    Polini Speedcontrol [variator]
    Areeche 17.5 förgasare
    4.3 grams vikter

brukar se ut så med polini eller malossi som cylinder men min fråga är följande.

går det bra att stunta med en Stage6 Cylinderkit (Sport Pro) 70cc eller är dom mest kända för sin tophastighet för jag vill stunta i slö fart, ringar mm.

Citat Ursprungligen postat av slay1337 Visa inlägg
    tjena. jag ska göra min aerox till stunt och nu har jag samlat fakta om stunt prylar. en typisk Setup.
    Polini 70sport
    Leovinc ZX
    Mallossi Fly-Clutch[koppling]
    Polini Speedcontrol [variator]
    Areeche 17.5 förgasare
    4.3 grams vikter

brukar se ut så med polini eller malossi som cylinder men min fråga är följande.

går det bra att stunta med en Stage6 Cylinderkit (Sport Pro) 70cc eller är dom mest kända för sin tophastighet för jag vill stunta i slö fart, ringar mm.
    Det går väl att stunta med sport pro men den är ju högvarvigare än polini's och malossi's som är relativt lågvarviga, så det blir väl aningen lättare att stunta med dem ist för sport pro

Mvh

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    ta hellre en S6, brukar väll vara billigare och du får bättre drag hela vägen om du frågar mig

okej tack tack ;D

Reg.datum
    Mar 2009
    kör på en polini Alu, vassare än sporten och ger bra botten o topp. Ska finnas på ST

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Streetrace då?
    Är inte den ganska lågvarvig? Fast den kanske är slö med..

Sport pro vet jag iaf att den är hyfsat högvarvig, och går som fan
    Sport pro och Streetrace e typ samma cylinder bara att Streetrace är i gjutjärn och har lite lägre toppvarv.

asså okej men ge mig en bra setup till steage6 sport pro cylinden.

Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av slay1337 Visa inlägg
    asså okej men ge mig en bra setup till steage6 sport pro cylinden.
    S6 sport pro
    21mm d'o
    Polini speedkontroll
    Malossi MHR Delta
    Yazuni Z
    Stage 6 rem
    Stage 6 HPC 10mm vev
    S6 V-force 3
    S6 insugskit

okej men jag har en stage6 sport pro cylinder och ett leovince zx rör med en malossi drivrem allt är nytt men det saknas några delar innan min stunt setup är klar vad ska jag köpa mer ???

stage6 sport pro
    leovince zx
    d'o 17,5mm förgasare
    hårdare kopplingsfjädrar

sen behöver du egentligen inget mer för att stunta
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    S6 sport pro
    21mm d'o
    Polini speedkontroll
    Malossi MHR Delta
    Yazuni Z
    Stage 6 rem
    Stage 6 HPC 10mm vev
    S6 V-force 3
    S6 insugskit
    Värsting koppling för den setupen? njaee, smått onödigt vev borde väl inte heller behövas bytas till sport?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

uuu käns könt att slippa byta vev och tack samizzlah jag kör med din setup =) du verkar kunna din sak

Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Värsting koppling för den setupen? njaee, smått onödigt vev borde väl inte heller behövas bytas till sport?
    Ju bättre grejer man har desso bättre håller de har "dåliga" erfarenheter av fly t.ex. så jag kör endast på delta en MK2. fast.. nu har man ju inget att köra.. tråkigt nog.

haha okej synd om dig

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in