Tjena, börjar med min setup!

Derbi Senda Xtreme R 05
Offroad-fälgarna, men ganska så fina däck, mer vägdäck än crossdäck. Inga bromsar ligger på.
13-53 drevning
pwk 24mm, ska ha lite mindre munstycke så ska den gå riktigt fint sen. Har även powerjet.
Polini evolution membran
Airsal 70cc sport, portad 192/128 om jag minns rätt, dvs avstämd för maxeffekt på 10000 varv. Ska köpa ny kolvring har jag tänkt, då den jag har kanske börjar bli lite sliten.
Metrakit Thrower (passar väl bra till cyllen?)
sportluft-filter, spelar det stor roll vilket filter man har egentligen?
tändstift: BR9ES, har iofs något bosch stift med värmegrad 9 nu.
Hemmagjort insug. dock väldigt kort, spelar längden på insuget någon roll?

Jag har en sne sving också, så bakhjulet spårar inte utan det går lite på snedden. Dock rullar det fritt, så ingenting ligger på, och kedjan går rakt. Skulle det hjälpa med en rak sving?

Fick precis upp den i 98km/h uppmätt på gps.
Vad kan jag göra för att få upp den i 100?
Byta till racingstift, hjälper det nåt?

Ska ha ett liite mindre huvudmunstycke i förgasaren, den orkar inte varva så mycket på ettan nu utan hackar mest.
Har nog lite eftertändning nu, då den är svårstartad och slog gnistor ur röret enligt en kompis. (blev efter jag klyvde motorn och satte ihop den igen)
Det orkar inte riktigt varva ur 6an nu btw, troligen pga för stort munstycke, en liiten nerförsbacke så går det fint.

Så, utan att byta cylinder eller porta om den, byta rör eller såna dyra grejer, hur får jag upp den i 100? Utan medvind och liknande.
Om det ger bättre effekt med annat filter, stift eller liknande kan jag tänka mig att investera i ett sånt.


Har jag glömt något, så fråga gärna!

Jävlar vad långt inlägget blev, hoppas nån orkar läsa