Sidan 2 av 6 Första 1234 ... Sista
  1. #31

  2. #32

  3. #33
    ohrneoss avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    jämtland /brunflo
    Inlägg
    30
    ok tack så mycke så för rådet, ska testa me 70cc s6, 21mm ,3,5g vikter,s6 replica rör och andra munstycken

  4. #34

  5. #35
    själv kör man urpluggat .. funkar hur fint som helst !
    + jag hade zx handmade fucko rör förut .. kan säga att det gjorde bara färden ryckigare än med orginal urpluggat
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  6. #36
    är de här en bra setup till min stunt neos,zx rör,stage 6 pro sport cylinder,stage6 prosport koppling,17,5 fögge,3g vikter,malossi vl13 membran`?

  7. #37
    jag har bws boster ng me malossi multivar variator och tg rör å 50cc å tycker de e helt okj botten.. men porta 50cc de e lättare än att trilskas me kolvbyte stup i ett.. sen hade jag nog bytt ner till 17milli ist..

  8. #38
    hittar inget fel på variatorn.. de e malossi mulivar men i början så säckar den lika mycke som nån bautian classic elr vad dom nu heter.. är de nån som vet..

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av hypersenda Visa inlägg
    är de här en bra setup till min stunt neos,zx rör,stage 6 pro sport cylinder,stage6 prosport koppling,17,5 fögge,3g vikter,malossi vl13 membran`?
    jo de e bra men kan vara lite rapp på gasen.. hade mk70 men gillade inte de..

  10. #40

  11. #41
    Någon som vet om det är möjligt o stunta med en veteran? fick en liten idé medans jag kollat runt här på stunt avdelningen och detdär med att vinkla förgasare, varför gör man det igentligen? för att det inte ska läcka benzin lr? aja tacksam för svar iaf mvh norib

  12. #42
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av noRib Visa inlägg
    Någon som vet om det är möjligt o stunta med en veteran? fick en liten idé medans jag kollat runt här på stunt avdelningen och detdär med att vinkla förgasare, varför gör man det igentligen? för att det inte ska läcka benzin lr? aja tacksam för svar iaf mvh norib
    http://www.youtube.com/watch?v=a8r8SyumH_8
    http://www.youtube.com/watch?v=77Iu9pdiP28

    klart det går, däremot är det lite jobbigare, kan va svårare att stegra upp(slöare bla), ostabilare och sämre bromsar. För att göra stoppie med vissa måste man skivbroms konvertera
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #43
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Den gamle Marcus_136 drog 26meter eller något liknande med sin fiddy med trumma fram

  14. #44
    Vilken av dessa hade ni valt att ha som en bruks/stunt-cylinder?

    http://twostroke.se/product.asp?product=12456

    http://twostroke.se/product.asp?product=10236

    Tycker att gjutjärn känns säkrare och mer slitstarkt än aluminium med en kolvring. Någon som har erfarenhet av någon av cylindrarna?

  15. #45
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Jag varvstoppar min barikit 74cc hela tiden, jag brukskör den också. funkar utan några som helst problem, går som fan dessutom

  16. #46
    Citat Ursprungligen postat av Eze_08 Visa inlägg
    Jag varvstoppar min barikit 74cc hela tiden, jag brukskör den också. funkar utan några som helst problem, går som fan dessutom
    Varvstoppar... haha
    To much is never enough.. !

  17. #47
    john! haha Super setupN

    asså blir fan irreterad när vissa skriver vad för setup MÅSTE jag ha för att åka bakhjulet?
    det är teknik grabbar ! och tekniken kommer inte bara av slumpen , ut och träna och ge inte upp.. måste ha tålamod !
    sedan kan ju trim hjälpa en på vägen , men det är inget MÅSTE som alla skriver!

  18. #48
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Varvstoppar... haha
    Haha vad ska man kalla det då? rasselstopp?

  19. #49
    Polare som undrar, vad ska han ha för rör?

    Malossi 70cc Sport
    MHR Multivar
    MHR Delta
    21mm Förgasare
    CNC Remskiva
    R/T Klocka

    Just nu ett ZX, men han undrar om det finns något med mer drag som är bra för stunt
    Typ Yasuni Z/R, Stage6 Pro, Doppler RR7 osv

  20. #50
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Polare som undrar, vad ska han ha för rör?

    Malossi 70cc Sport
    MHR Multivar
    MHR Delta
    21mm Förgasare
    CNC Remskiva
    R/T Klocka

    Just nu ett ZX, men han undrar om det finns något med mer drag som är bra för stunt
    Typ Yasuni Z/R, Stage6 Pro, Doppler RR7 osv
    vad är de för moppe ? gianelli next eller va de hette sägs vara ett bra stunt rör men zx är riktigt bra för de är lågvarvigt
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  21. #51
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    vad är de för moppe ? gianelli next eller va de hette sägs vara ett bra stunt rör men zx är riktigt bra för de är lågvarvigt
    Slider, men som jag skrev har han redan ZX och vill ha något kraftigare

  22. #52

  23. #53

  24. #54

  25. #55

  26. #56
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Köp ett gianelli next! billigt och överlägset för bottendrag

  27. #57

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    haparanda,norrbotten
    Inlägg
    37
    har funderat på att byta rör på min beta ark AC. röret jag har nu är leovince zx & har tänkt testa stage6 pro replica eller ett gianelli av något slag bara om nån vill byta med mig, har dock en stage6 på G med byte. vilket är bättre till stunt?
    Min setup just nu:
    motoforce 70cc sport
    dellorto 19mm black edition
    zx rör
    sedan ändrade vikter osv.
    väntar också på en koppling motoforce racing

    så vilket rör är de bättre botten drag på igentligen?

  28. #58

  29. #59
    Har ganska nyss fått min moped, en Slider.
    Har alltid varit tvungen att stunta med allt, morsans cykel eller fiddyn spelar ingen roll ^^
    Så nu är det ju såklart dags att börja stuna med moppen också!

    Jag har dragit v-ringen, och ska beställa vikter för bättre acc., men hur tunga vikter ska jag ha? Helt original men med dragen v-ring, endast acc'et som måste öka. Har kollat på dessa: http://twostroke.se/product.asp?product=14635, kan de vara något? Och isåfall hur tunga?

    Finns det något annat man kan göra för att få bättre acc. utan att få mycket högre toppfart?

    /en taggad stunt-newbie

  30. #60

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in