Sidan 1 av 6 123 ... Sista
  1. #1

  2. #2

  3. #3

  4. #4

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    sry för dubbel

    men kan någon skriva hur ni har iaf gjort ! eller låter ni det bara rinna ?
    Vinkla, det är flödeskanaler typ ^^ glömt namnet för stunden. täpper du igen dom rinner de in i cyllen :=

  5. #5

  6. #6

  7. #7

  8. #8
    http://img101.imageshack.us/i/dsc00541a.jpg/

    där är pluppen, den gråa... finns på andra sidan också.

    vafan kom de inte en bild uppför !? fan va jag hatar imageshack.....
    Citera för svar... seriöst.

  9. #9
    Vilka fjädrar bör jag ha till den här setupen? rullar på en gilera stalker..
    Portad 50cc orginal
    19mm
    Polini speed control (vet inte vad jag har för vikter i nu, men lättare än orginal är dom....)
    Urpluggat orginal rör

    Ni kan också ge tips på bra rör som skulle funka bra till denna setup
    Senast redigerat av jojjztah den 2010-07-26 klockan 02:12.

  10. #10
    har skaffat ny koppling till slidern. MK kopplingen och undrar vilka fjädrar man ska ha i för att få det så bra som möjligt

  11. #11
    Jag har en 19mm dellorto och orginal cylle, men den har väldigt dåligt botten drag, den går upp på bakhjulet med hyffsat axx, men jag vill kunna göra ringar i lite lägre hastighet Hur ska jag gå till väga för att få bättre bottendrag?

  12. #12
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Asså trött på alla "vilka fjädrar ska jag ha till den här setupen" frågor-.- sätt i några fjädrar och kör ffs! lättare å lära sig att stunta från scratch med ej trimmade saker. trimmning kan man göra lägre fram i tiden då ni förhoppningsvis har lärt er hur man ens BYTER fjädrar.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av jojjztah Visa inlägg
    Jag har en 19mm dellorto och orginal cylle, men den har väldigt dåligt botten drag, den går upp på bakhjulet med hyffsat axx, men jag vill kunna göra ringar i lite lägre hastighet Hur ska jag gå till väga för att få bättre bottendrag?
    70cc skulle jag tro, du får aldrig gött botten med 50cc

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Eze_08 Visa inlägg
    Asså trött på alla "vilka fjädrar ska jag ha till den här setupen" frågor-.- sätt i några fjädrar och kör ffs! lättare å lära sig att stunta från scratch med ej trimmade saker. trimmning kan man göra lägre fram i tiden då ni förhoppningsvis har lärt er hur man ens BYTER fjädrar.
    tack för den du

  15. #15

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av fältaarN Visa inlägg
    skulle tro att en mindre fögge skulle ge lite bättre botten också
    jo sant men vad jag känt (iofs crossmoppe) mellan ex. 12 och 17,5 var det knappt någon skillnad varvade bara ur mer med 17

  17. #17

  18. #18

  19. #19

  20. #20

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av JK91 Visa inlägg
    tänkte inte lägga ner så mycket pengar på den kommer ju köra sönder den..... + det är en 4taktare kan det påverka nåt?
    du måste nog skaffa en 65cc cylinder, större förgasare, vikter och kopplingsfjädrar minst om du ska få den att gå lika bra som en 2 taktare med rör och rätt inställd.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  22. #22

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av JK91 Visa inlägg
    okej... tror du itne det skulle räcka med att byta vikter och koplingsfjärdrar och det packetet?
    går kanske om du tar i som fan, men det lär ju knappast vara skönt
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  24. #24

  25. #25
    ohrneoss avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    jämtland /brunflo
    Inlägg
    30
    du skulle kunna köpa dig ett s6 replica rör, har hört att de är jävla bra effekt i dom .om du tar bort strypningen

  26. #26
    ohrneoss avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    jämtland /brunflo
    Inlägg
    30
    tja har köpt en neos och har tänkt börja stunta,undrar lite vad jag ska för rör,fögge,cylle och vilka vikter man ska ha .
    uppskattar om någon skrev något

  27. #27

  28. #28

  29. #29

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in