Sidan 6 av 6 Första ... 456
  1. #151
    Tjenare, ja har en Beta ark och undrar vilket rör jag skall ha.
    Jag har funderat som faan men kan inte komma fram till något bra, tänkte mig gött axx, toppfart och eventuellt börja stunta efter ett tag.
    Besvara gärna i PM då jag inte är inne så ofta
    Stalker aa tack

  2. #152
    Zx,lazer mm

  3. #153
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Motohispania Visa inlägg
    Tjenare, ja har en Beta ark och undrar vilket rör jag skall ha.
    Jag har funderat som faan men kan inte komma fram till något bra, tänkte mig gött axx, toppfart och eventuellt börja stunta efter ett tag.
    Besvara gärna i PM då jag inte är inne så ofta
    zx/zx-r är bra bruks och stuntrör, det jag skulle rekomendera
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  4. #154

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Motohispania Visa inlägg
    Tjenare, ja har en Beta ark och undrar vilket rör jag skall ha.
    Jag har funderat som faan men kan inte komma fram till något bra, tänkte mig gött axx, toppfart och eventuellt börja stunta efter ett tag.
    Besvara gärna i PM då jag inte är inne så ofta
    Zx eller metrakit ecologic, har mk på en av mina och det funkar super. Kör på det röret och en arisial 50cc cylle, den reser lätt och har ett skönt drag till toppen toppen på min ligger på runt 85 enligt mätaren
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  5. #155
    Ska börja stunta med min neos, men vill hålla mig till 50cc klassen. Blir original cylle, zx rör, 12mm fögge huvudmunstycke 93, 4,3 vikter, gula fjädrar ett bra setup?
    Senast redigerat av NeosRider den 2012-12-23 klockan 22:44.

  6. #156
    Citat Ursprungligen postat av NeosRider Visa inlägg
    Ska börja stunta med min neos, men vill hålla mig till 50cc klassen. Blir original cylle, zx rör, 12mm fögge huvudmunstycke 93, 4,3 vikter, gula fjädrar ett bra setup?
    Ah det blir bra!

  7. #157
    Yo, Som dom flesta nog vet så har jag blivit ägare till en Yamaha Aerox som ska byggas om till stunt jag tänkte fråga en sak, Jag ska köra moppen så orginalt som möjligt (50cc 4grams vikter Zx rör och sportluftfilter & enbart öka några storlekar i munstycke självklart) är det tänkt, vilka kopplingfjädrar ska jag lira med? Har hört att gula är bäst för stunt? / SmexX

    Edit: Kalla mig dum i huvudet men är det , Tryckfjäder eller kopplingsfjädrar man ska byta?
    Senast redigerat av SmexX den 2012-11-12 klockan 01:26.
    Braap Braap

  8. #158
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Yo, Som dom flesta nog vet så har jag blivit ägare till en Yamaha Aerox som ska byggas om till stunt jag tänkte fråga en sak, Jag ska köra moppen så orginalt som möjligt (50cc 4grams vikter Zx rör och sportluftfilter & enbart öka några storlekar i munstycke självklart) är det tänkt, vilka kopplingfjädrar ska jag lira med? Har hört att gula är bäst för stunt? / SmexX

    Edit: Kalla mig dum i huvudet men är det , Tryckfjäder eller kopplingsfjädrar man ska byta?
    Kopplingsfjädern. Tryckfjädrar är till för att hålla remmen spänd (ifall du t.ex har en 70cc på) isf kmr det att spinna (remmen mot remskivorna). Men har hört att hårdare tryckfjädrar även håller "större" drev längre än en orginal så alltså är den starkare.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  9. #159
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Kopplingsfjädern. Tryckfjädrar är till för att hålla remmen spänd (ifall du t.ex har en 70cc på) isf kmr det att spinna (remmen mot remskivorna). Men har hört att hårdare tryckfjädrar även håller "större" drev längre än en orginal så alltså är den starkare.

    Äre dom här jag ska köpa då? http://twostroke.se/product.asp?prod...&attrib1=11534 är helt noob angående koppling på scootrar
    Braap Braap

  10. #160
    Choffe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Nykvarn,Södertälje
    Inlägg
    90
    har en viva me stage 6 pro replica o dragen v-bricka, allt annat org någon bra setup ja skulle kunna använda med org cylle? =)

  11. #161
    jag ska börja stunta med aerox och undrar vad man kan ha för setup utan 70cc?

  12. #162

  13. #163

  14. #164
    När jag får upp min neos på bakan så dör den nästan eller går skit segt
    Vad kan det vara?

  15. #165

  16. #166
    hur gör man det då?

  17. #167

  18. #168
    Förlåt för spam men jag vill veta vad alla brukar använda för stunt setup
    har en Yamaha neos

  19. #169
    Citat Ursprungligen postat av Lidx3m Visa inlägg
    Förlåt för spam men jag vill veta vad alla brukar använda för stunt setup
    har en Yamaha neos
    Sånt varierar från person till person, några kör urpluggat orginal/trim rör med andra vikter, andra kör med trim cylinder urpluggat orginal/trim rör och andra vikter.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  20. #170
    Den bästa stunt setupen är egentligen bara att sätta på lite hårdare fjädrar på en urpluggad motor.
    men för er som ska trimma skiten ut mopparna för att kunna stunta så ska du ha högvarvigt 70cc, lågvarvigt rör, sportkoppling och 19mm fögge! Sedan ska allt vara perfekt inställt så lär du ha ett härligt res!

  21. #171
    Citat Ursprungligen postat av Freddem Visa inlägg
    Den bästa stunt setupen är egentligen bara att sätta på lite hårdare fjädrar på en urpluggad motor.
    men för er som ska trimma skiten ut mopparna för att kunna stunta så ska du ha högvarvigt 70cc, lågvarvigt rör, sportkoppling och 19mm fögge! Sedan ska allt vara perfekt inställt så lär du ha ett härligt res!
    aa eller så går man bort från dator och ut i graget och meckar med sin moppe tills man själv tycker den går gött och skön att stunta med
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  22. #172
    Tjena! Precis inköpt en beta rr som jag ska ha och stunta med och undrar då lite vad som är en bra setup för stunt? Sett en hel del som kör med Barikit 74cc. Är det nått att ha? Alla svar uppskattas

  23. #173
    Citat Ursprungligen postat av xanj Visa inlägg
    Tjena! Precis inköpt en beta rr som jag ska ha och stunta med och undrar då lite vad som är en bra setup för stunt? Sett en hel del som kör med Barikit 74cc. Är det nått att ha? Alla svar uppskattas
    Funkar väl de antar jag. Men kör på antingen mk thrower eller orginal rör till det, då får du ett fint bottendrag.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  24. #174
    Skulle original veven klara av en 74cc Barikit? Om man inte ligger och maxxar den hela tiden de vill säga, mest ute efter o stunta med den

  25. #175
    Är ZX elr ZX-r bättre?

  26. #176
    Citat Ursprungligen postat av nystrom98 Visa inlägg
    Är ZX elr ZX-r bättre?
    Ingen skillnad på dom effektmässigt, zx-r låter bara lite mindre.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  27. #177
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av xanj Visa inlägg
    Skulle original veven klara av en 74cc Barikit? Om man inte ligger och maxxar den hela tiden de vill säga, mest ute efter o stunta med den
    Det som dödar en vev/ramlager är varvtalet. Kör med rätt blandning på bränslet och rätt varvtal och inte fullt ut på växlarna så är det inga problem. Jag körde 74cc Barikit på min Originalvev på min MRX och jag körde ganska hårt, höll bra men ramlagerna blev slitna kunde man höra.

    Citat Ursprungligen postat av nystrom98 Visa inlägg
    Är ZX elr ZX-r bättre?
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Ingen skillnad på dom effektmässigt, zx-r låter bara lite mindre.
    Pipan ska vara något annorlunda formad men inget som en vanlig märker. Mest som Stalker-Sebbe säger, ger ett finare och lägre ljud.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  28. #178
    Vad ska man ha för vikter till 82cc cylinder? Det ska bli på en stunt moppe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in