Ämne: CV förgasare
-
2010-07-11, 18:41 #1
CV förgasare
Munstycksbyte på en standard CVK förgasare.
På med hjälmfacket!
Klart!
HasSse666Senast redigerat av HasSse666 den 2011-11-12 klockan 12:07.
-
2010-07-11, 19:51 #2
-
2010-07-25, 01:31 #3
Vet inte var jag ska fråga och orkar inte med min moppe snart
Moppen har gått bra som fan ändå tills höga varv, sen börjar den hacka, kommer till effektkurvan och varvar nästan ut, sen hoppas den hela tiden som strypt cdi eller så?
Så jag tänkte att det kunde vara för litet munstycke så jag bytade till 108 från 102, den gick som f*n på 1:an och 2:an men när den kom in på varven i 3:an dog den och sen krävdes det ca 10 kickar för att få igång den..
Bytade till 100 för matthew94 sa att den kanske fick för mycket bränsle, den gick skit och hackade lite tidigare, bytade till 105 och den hackar senare än med 102, borde jag ha mellan 105-108 då eller kanske bara ställa in den bättre med luften på 108?
För övrigt så hackade moppen upp sig som fan idag, den funkar hur bra som helst och köra med, sen helt plötsligt kan den bara typ dö som när man drar full gas så den får för mycket bensin och bara bööööööh och dör och när man tog in kopplingen så varvade den upp som f*n och till och med efter tändningslåset var av fortsatte den så släppte kopplingen och då gick gick den ner till tomgångsvarv och sen började den köra normalt igen, vaf*n kan vara felet?
Blir sjukt sur på den och vill veta lite felsökning?
Vet att den ligger i scooter men var tvungen att fråga, förresten kan det vara tändningen som är fel?
-
2010-07-25, 02:21 #4
-
2010-07-27, 17:51 #5
Tips
1. Får du den att gå bra på något läge i "gasregistret" är troligaste orsaken förgasar/bränsle relaterat.
2. Går den dåligt över hela "gasregistret" är det troligaste felet ett tändfel.
Övrigt:
När uppstod felet?
Uppstod felet utan förvarning... eller efter det att du mekat med hojen?
Ofta beror felen på något vi gjort eller glömt att göra.
Var metodisk!
Det kan vara frestande att gripa sig an med själva mekandet men du vinner på att sortera de grå cellerna först!
Lycka till!
PS
Glödtändningen som du upplever testa att byta till ett tändstift med ett högre värmetal ett s.k. "kallare stift"Senast redigerat av HasSse666 den 2010-07-27 klockan 18:04.
-
2010-07-27, 22:19 #6
1. Den går väldigt bra tills ett visst varvtal där den styper känns det som, vet att jag har ostrypt cdi men den varvar till t.e.x. 12000 rpm och sen hackar den som med ostrypt?
Övrigt:
När uppstod felet?
Vet ej om det var innan eller efter jag pillat på min tändning, min moppe hackade innan pga dålig sving så kunde inte varva till 12000 rpm!
Uppstod felet utan förvarning... eller efter det att du mekat med hojen?
Den kan ha hänt efter jag plockat av tändningen eftersom kilen där gått sönder så jag bytade, det kändes lite skillnad som att den var rappare efter men nu fungerar den inte över 12k rpm, dock kan problemet vara dåligt tändstift eller att det är originaltändning?
Edit: Har br7es kom jag på, borde kanske sätta på br9es, har den liggande hemma men orkade inte pilla innan
-
2010-07-28, 15:24 #7
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
-
2010-07-28, 21:26 #8
-
2010-07-28, 22:18 #9
- Reg.datum
- Aug 2008
- Ort
- ***
- Inlägg
- 102
-
2010-08-01, 19:08 #10
-
2010-08-01, 19:21 #11
- Reg.datum
- Aug 2008
- Ort
- ***
- Inlägg
- 102
-
2010-08-01, 19:41 #12
-
2010-08-11, 15:39 #13
när jag gasar så är den ganska seg i starten, kan det vara luftskruven som behövs justeras? Hade samma setup och samma munstycken, vikter etc på mitt gamla block så det är lite konstigt att den går sämre nu, har också kolla trottelnålen och den är i bra höjd.
När jag ställer in luftskruven kan jag bara gasa med typ 1/8 dels gas då och skruva tills den kommer på ett högt varv?§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.