1. #1

    80cc cylinder AM6

    Tjena!
    Har lite beslutsångest angående ett cylinderval jag ska göra!
    Ska ha en ny cylinder till min Beta RR - 07, men kan fanemig inte bestämma själv då alla lockar..

    Jag ska använda den som stunt, så bottenvrid är att föredra, kommer att ha ett urpluggat originalrör och samtidigt ha ett högvarvigt rör när det skall brännas lite
    Samtidigt som den ska ha bottenvrid vill jag ha en relativt högvarvig cylinder, för att kunna klämma ur en del ponnys.
    Jag vill lägga MAX 2500kr, och köper mer än gärna en begagnad cylinder.

    Cylindrar jag har funderat på är:
    Barikit 80cc
    Polini sport/Guss
    Top Performance Racing 2 - 80cc
    DR evolution 80cc

    Just nu lutar det åt Barikits 80cc, verkar hålla fin kvalitet och bra effekt för pengarna! Är dessutom tillverkad i Aluminium vilket för mig är ett stort + !
    Hur många ponnys tror ni detta kit kan leverera oportat och med rätt setup i övrigt?
    Ingen som har en fin cylinder liggandes hemma?

    Mvh

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    Min orginala 50cc? fin som ett ny tvättat ollon
    Den är för vass, får inte trimma så mycket

  4. #4

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Jag har en barikit 80, rekommenderar den stark!

  5. #5
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Kör på Barikiten. Den går helt okej i standard utförande och kan bli riktigt vass med lite bearbetning! 12hk plockar du LÄTT med bra övrig setup

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av pussy Visa inlägg
    Jag har en barikit 80, rekommenderar den stark!
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Kör på Barikiten. Den går helt okej i standard utförande och kan bli riktigt vass med lite bearbetning! 12hk plockar du LÄTT med bra övrig setup
    Är faktiskt väldigt sugen på det! Kanske bli så..

    Har dock jävligt svårt att bestämma mig ! Barikit 80 eller prorace 70?!?!? Känns skojj med så pass högvarvigt som prorace, men barikit 80 lockar också väldigt mycket

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Äsch roligare med Barikiten mer kubik = mer effekt, ( i portat utförande.. )
    Problemet är att jag inte är så sugen på att pröjsa 1000 spänn på en portning.. Kanske sätter slipstiftet i kanalerna men vågar inte riktigt pilla i portarna!
    Och egentligen är de nog bättre om jag skaffar barikiten, eftersom proracen kanske är lite väl högvarvig för stunt

  8. #8
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Är faktiskt väldigt sugen på det! Kanske bli så..

    Har dock jävligt svårt att bestämma mig ! Barikit 80 eller prorace 70?!?!? Känns skojj med så pass högvarvigt som prorace, men barikit 80 lockar också väldigt mycket
    Äsch roligare med Barikiten mer kubik = mer effekt, ( i portat utförande.. )

  9. #9
    köp barkbiten! utan tvekan

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av stylad Visa inlägg
    köp barkbiten! utan tvekan
    Jo jag tar nog och beställer den nu om ingen har något att invända?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in