Hybridvisning

  1. #1

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103

    Hur många hk kan jag få ur setupen?

    Jag kör med:

    Barikit 80cc
    Motorforce evulotion vev 16000
    21 Dellorto PHBG
    88 Munstycke
    12 Drevning
    Mk Prorace rör/TK
    Stage6 Racing Lameller+Fjädrar

    Hur många hk tror ni jag kan få ur? skulle va sweet att veta
    Senast redigerat av pussy den 2012-05-06 klockan 20:44.

  2. #2
    12-14 kanske =)

  3. #3
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Som föregående talar så hamnar du förmodligen någonstans där. Det krävs värre tändning samt
    bearbetning om du ska få ut närmare 20hk ur Barikiten!

  4. #4

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Som föregående talar så hamnar du förmodligen någonstans där. Det krävs värre tändning samt
    bearbetning om du ska få ut närmare 20hk ur Barikiten!
    Finns det nått annat jag skulle kunna göra än att byta tänding?

  5. #5
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    portning hade ju gett lite om det är rätt kille som portar, men annars är det ju tändning som kommer härnäst om du vill få ut mer
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #6

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    portning hade ju gett lite om det är rätt kille som portar, men annars är det ju tändning som kommer härnäst om du vill få ut mer
    Har funderat på portning! men känns som det blir dyrt. Jo blir väll tändning om jag få tag i nån billig

  7. #7
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av pussy Visa inlägg
    Har funderat på portning! men känns som det blir dyrt. Jo blir väll tändning om jag få tag i nån billig
    en riktigt bra portning, steg 4 brukar man få för runt 1000-lappen. dock skulle jag hellre köpt typ en italkit selettra för dom pengarna, det ger riktigt mycket
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #8
    Kan du inte lägga upp en film på när du kör? Funderar på likvärdig setup, så skulle vara kul att se ungefär hur den skulle gå!

  9. #9

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Kan du inte lägga upp en film på när du kör? Funderar på likvärdig setup, så skulle vara kul att se ungefär hur den skulle gå!
    kanske Skulle kunna lägga upp lite skogs körning! För att jag har så lätt dreving så de är inte ens kul att köra på raksträcka! + att setupen gick inte med MK PRORACE så jag butte till Tk.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av pussy Visa inlägg
    kanske Skulle kunna lägga upp lite skogs körning! För att jag har så lätt dreving så de är inte ens kul att köra på raksträcka! + att setupen gick inte med MK PRORACE så jag butte till Tk.
    Äh släng upp någon bara! Vill mest höra och se hur det rör på sig
    Varför inte prorace? Det är väl inte för högvarvigt? Måste ju vara perfekt?

  11. #11

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    [QUOTE=PiMpoPeD;366293]Äh släng upp någon bara! Vill mest höra och se hur det rör på sig
    Varför inte prorace? Det är väl inte för högvarvigt? Måste ju vara perfekt?[/

    Den gick inte med prorace,, small på tk då gick den direkt. misstänker att de hade hårt sotat igen elr nått...

  12. #12
    lånar tråden lite, tror ni man får ut 20 hk med denna setup?

    Setup:

    Block : D50b0
    Cylinder: Polini evolution 80cc.(tuned by emil123)
    Vev: Doppler endurance 18000 varv.
    Ramlager: Skf c3.
    Förgasare: Delloroto phbl 24mm.
    Insug: Malossi 35mm short neck.
    Luftfilter: strumpbyxor med filterolja
    Tändning: Mvt premium
    Avgasrör: Metrakit Prorace thrower.
    Koppling: Prorace lameller/MHR fjädrar.
    Membran: Polini evolution.
    Tändstift: Br10eix.
    Drevning: 14/53.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av freddx01 Visa inlägg
    lånar tråden lite, tror ni man får ut 20 hk med denna setup?

    Setup:

    Block : D50b0
    Cylinder: Polini evolution 80cc.(tuned by emil123)
    Vev: Doppler endurance 18000 varv.
    Ramlager: Skf c3.
    Förgasare: Delloroto phbl 24mm.
    Insug: Malossi 35mm short neck.
    Luftfilter: strumpbyxor med filterolja
    Tändning: Mvt premium
    Avgasrör: Metrakit Prorace thrower.
    Koppling: Prorace lameller/MHR fjädrar.
    Membran: Polini evolution.
    Tändstift: Br10eix.
    Drevning: 14/53.
    Tror inte riktigt du får ut 20hk, men runt 17 är nog rimligt!
    Skippa strumpbrallorna, skaffa ett riktigt filter istället!

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Tror inte riktigt du får ut 20hk, men runt 17 är nog rimligt!
    Skippa strumpbrallorna, skaffa ett riktigt filter istället!
    skulle gjort det om det fick plats men det går fan inte, isåfall måste jag vinkla förgasaren som fan, nu när förgasaren sitter rakt snuddar den redan bakdämparen!=) men jag tappar ju inte effekt pga det, jag 4 lager samt lite filterolja så ska nog hindra smuts ifrån att komma in, och det är bra luftflöde

  15. #15
    lånar tråden lite bara när ni snackar om tändning. asså om man skaffar justerbar tändnings modul... ställer den lite tidigare/senare kan man få den till att varva mer då elr? de borde väl bli så att om man ställer den tidigare så kommer det lite för tidigt på låga varv... men den hänger med mer på högre varv?
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in