1. #1

    aerox misständer!

    tjenare! tvättade min moppe igår och idag när jag skulle ut å köra så ville den inte gå rent. den liksom misstände lite då o då som om man stängde av tändningen i hög fart osv.. misstänker att det har kommit in nå vatten vid tändstiftet o tändkabeln. jag har försökt att torka rent tändkabeln o tändstiftet så mycket jag kan men problemet är fortfarande kvar. vad kan jag göra? kan det vara nåt annat än tändkabeln o tändstiftet o de?

  2. #2
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    de går till sig
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  3. #3
    Blir det så när du kör i regn också?

    Troligen tändhatten som är sliten. Prova en ny.

  4. #4
    tror knappast den är utsliten... dehär har aldrig hänt förut coh detta hände efter att jag tvättade moppen

  5. #5
    troligen fuktig tändhatt, gör så inte det blir ordentlig gnista från stiftet?

  6. #6
    Spruta i en fuktdrivande spray, typ wd40, i tändhatten och prova. Har själv haft samma problem, moppen misstände när det regnade, löste sig genom att byta till en ny fräsch tändhatt som slöt helt tätt runt stiftet.

  7. #7
    olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Saltsjö-boo (STHLM)
    Inlägg
    228
    Det kanske har kommit in vatten i tanken ? isåfall får du köpa K-sprit och hälla i tanken så ska vatten försvinna (du kan köpa k-sprit på Statoil & okq8)
    To much is never enough.. !

  8. #8
    Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    125
    kan vara att du fått vatten i förgasaren, testa blåsa rent

  9. #9

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Vatten i luftfiltret?

    På en puch maxi jag hade tidigare så hände det samma sak varje gång jag tvättade den

  10. #10
    Hände på min aerox förut, ja gjorde rent tanken å bytte tändhatt så var allt bra..
    hatten glappade lite

  11. #11
    skulle nog också tro att det har hamnat vatten i tanken eller föggen. men isåfall försvinner det väl genom tiden? orkar inte rensa tanken o föggen. är rätt så lat just nu

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in