1. #1

    Piaggio Bravo Hjälp att få jämn gång! Snabbt!

    **EDIT** Nu har jag monterat ny kondensator och brytare och nu får den gnista, provade springa igång den med startgas och den puffa igång och jag kunde köra den i ca 20 sekunder men bara med fullgas. när ja släppte på gasen så la den bara av, jag kunde starta den flera gånger igen men bara om ja hade fullgas som sagt. Hjälp mig!





    Tjena! har ett problem med bravon, jag kollade gnistan och den pulserade väldigt ojämt och startar ej när ja försöker springa igång den. Någon som har förslag på en lösning?

    Hur får jag av svänghjulet?
    Senast redigerat av Denko55 den 2012-05-14 klockan 19:38.

  2. #2
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    testa byta stiftet!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    testa byta stiftet!
    Provade de men utan resultat.

  4. #4
    Har du ingen avdragare så kan du knacka lite lätt på veven så släpper hjulet.
    Alltså ta inte fram stora släggan nu utan snurra veven och knacka lite försiktigt runt om.
    Moppemorfar

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Har du ingen avdragare så kan du knacka lite lätt på veven så släpper hjulet.
    Alltså ta inte fram stora släggan nu utan snurra veven och knacka lite försiktigt runt om.
    Problem solved! svetsa ihop en egen avdragare, kändes inte så säkert att knacka på veven

  6. #6
    Men tro mig det fungerar. Skönt att det löste sig!
    Moppemorfar

  7. #7
    Visst funkar det... men om vevparti och ramlager kunde tala skulle du höra att dom inte alls uppskattar sån misshandel.

  8. #8
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Visst funkar det... men om vevparti och ramlager kunde tala skulle du höra att dom inte alls uppskattar sån misshandel.

    Har svårt att tro att det skadar lagrena?

    På 4 minuter

    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  9. #9
    Svänghjulet i filmen sitter inte ordentligt på veven till att börja med, så lätt ska det inte lossna. Förvisso inte så ovanligt med krysskilsproblem på Ciaomotorerna, så svänghjulen brukar nog inte sitta nått vidare på dom.

    Kullager tål mycket höga belastningar när dom roterar som dom ska och det ligger en film av olja/fett mellan delarna. Slag på stillastående eller mycket långsamt roterande lager ger däremot en helt annan typ av punktbelastning som ganska lätt gör små skador i lagerbanorna/kulorna. Dessa småskador förkortar lagrets livslängd drastiskt.

  10. #10
    Ja du har förmodligen rätt! Även med att det knappt sitter fast. Ett antal kilar har man nog bytt å... När jag menar knackar så menar jag inte som i den där filmen. Jag tar inte i så där hårt.
    När vi meckade Ciao på tidiga 90 talet så gängade vi i muttern på veven så att inte gängorna skulle skadas. Så vände vi på motorn och bankade rakt ner i golvet med veven. Å då lossnade
    Svänghjulet. säkert inte så väldans bra det heller men det
    Fungerade.
    Senast redigerat av CiaoBella den 2012-05-09 klockan 20:59.
    Moppemorfar

  11. #11
    Upp nytt problem!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in