1. #1

    Beta Ark går bättre när den är kall

    Jag har problem med min Beta Ark LC 04, den går skit bra när den är kall och när den börjar bli varm så går den slöare och axxet kommer nästan 10 meter efter jag börjar gasa (om jag står vid ett rödljus t.ex.). Eftersom det är automatchock på den så borde de väl räcka med att höja i munstycke eftersom den får mer bensin när den är kall då. Men det är ju bara vad jag tror, någon som vet vad det är annars?

    Sen undrar jag även om någon vet vad man ska ha för k-fjädrar, tryckfjäder och vikter. Jag hade ett set med motoforce k-fjädrar hemma så jag testade allihopa men ingen utav dom gick bättre än original?

    Jag kör nu med:
    portad orginal cylinder
    4.3 grams vikter
    Dragen luftplugg
    78 huvudmunstycke
    original k-fjädrar
    original tryckfjäder

  2. #2
    Tändhatten brukar vara ett problem när dom e fuktiga, ingen bra gnista.
    Står moppen i värmegarage eller garage som inte är isolerat? Jag har samma problem med min Aerox när det har varit fuktigt ute på nätterna, den står i oisolerat garage

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Aeroxfantast Visa inlägg
    Tändhatten brukar vara ett problem när dom e fuktiga, ingen bra gnista.
    Står moppen i värmegarage eller garage som inte är isolerat? Jag har samma problem med min Aerox när det har varit fuktigt ute på nätterna, den står i oisolerat garage

    Det är olika, ibland står den ute ibland i isolerat garage och ibland i oisolerat garage

  4. #4
    Hade samma problem med min ZIP. Bytte cylle då gick den mycke bättre!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  5. #5
    skulle gissa på fuktig tändhatt, plocka loss och blås rent, känn ifall det är fuktigt oxå :p

  6. #6

  7. #7
    topplock, tändhatt?
    Ni är ute å cyklar haha..

    En motor behöver generellt sett MER bensin när den är kall eftersom den inte har uppnått sin rätta arbetstemperatur, så min gissning är att du har ett för stort huvudmunstycke, testa laborera lite med inställningarna..

    Går den rent på tomgång när den är kall och varm?

    Klistrar in från vår lurifax mod pAd!
    ''Ursprungligen postat av pAd105
    Få den att gå rent vid fullt throttel pådrag.
    * Genom att gå ner i mainjet (huvudmunstycke) steg för steg

    Få den att gå rent vid halvgas
    * Genom att justera throttelnålen steg för steg (nålen ska NEDÅT för snålare blandning o vice versa)

    Få den att gå rent på tomgång/ytterst lite gas
    * Justera luftskruven samt lågfartsmunstycke

    DONE!*''

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in