Slippa blanda i tanken med 70cc ?

Skylla man kunna slippa blanda olja i tanken med en 70cc malossi (den billiga (1199kr) skulle man kunna slippa det ? Altså bara ha ha olja i olje tanken ? Eller skulle man kunna ställa upp olje grejen ? \\ det är en gilera stalker (liggande AC)

Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    du kan justera hur mycket olja olje pumpen ska ge, skruva ut juster skruven bara. Och ifall den ger en för liten blandning kan du sätta i en längre juster skruv bara

Citat Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
    du kan justera hur mycket olja olje pumpen ska ge, skruva ut juster skruven bara. Och ifall den ger en för liten blandning kan du sätta i en längre juster skruv bara
    Var sitter den skruven då ?

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jag har aldrig vågat lita på oljepumpar.. då jag aldrig kört någon motor i original utförande.
    Jag tycker du ska blanda olja i bränslet, helt klart. Det är inte så himla jobbigt som alla
    skriver överallt. Man vet även att kolv och cylinder inte kan haverera pga att oljepumpen
    skulle gå sönder!

Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Jag har aldrig vågat lita på oljepumpar.. då jag aldrig kört någon motor i original utförande.
    Jag tycker du ska blanda olja i bränslet, helt klart. Det är inte så himla jobbigt som alla
    skriver överallt. Man vet även att kolv och cylinder inte kan haverera pga att oljepumpen
    skulle gå sönder!
    Jo jag förstår det , har dock blandat i tanken över ca 1 år på rieju så jag pallar inte hålla på med det , tror du att det skulle gå ? Eller kommer den få för lite olja om man kör med olje tanken ? Eller kommer den havirera ?

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Jo jag förstår det , har dock blandat i tanken över ca 1 år på rieju så jag pallar inte hålla på med det , tror du att det skulle gå ? Eller kommer den få för lite olja om man kör med olje tanken ? Eller kommer den havirera ?
    Jag har ingen aning då jag inte har använt mig av oljepumpar i huvudtaget.. förstår inte varför det är så jobbigt att hälla i någon dl olja i bensindunken innan
    man fyller på. Menmen, det är upp till dig själv.

Reg.datum
    May 2010
    Jag har ingen aning då jag inte har använt mig av oljepumpar i huvudtaget.. förstår inte varför det är så jobbigt att hälla i någon dl olja i bensindunken innan
    man fyller på. Menmen, det är upp till dig själv.
    Inte så kul o ha en oljeflaska med sig om man tankar på macken tex
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Ja men det är ju det jag menar .

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Nej ifs. Jag har en bra bit till närmaste mack så jag tankar aldrig när jag åker moppe. Köper alltid hem
    20-30L istället och blandar. Mycket smidigare

Nej ifs. Jag har en bra bit till närmaste mack så jag tankar aldrig när jag åker moppe. Köper alltid hem
    20-30L istället och blandar. Mycket smidigare
    Hehe "jag tankar aldrig när jag åker moppe"

Någon rackare som vet ?

Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Att det går att använda oljepumpen? Jovisst, det funkar tills den dagen den havererar! Vilket kan ske imorgon, eller om 10 år!
    Jo det skulle jag också fatta.

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jo det skulle jag också fatta.

Då förstår jag inte vad du är ute efter för svar..?

Då förstår jag inte vad du är ute efter för svar..?
    Ja om man kan slippa blanda i tanken , och om man måste blanda i tanken kan man inte ha kvar olje behållaren och hälla i lite i tanken och ha olja i olje behållaren kvar . Och kan man inte ställa upp olje suget så han suger mer än original ?

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ja om man kan slippa blanda i tanken , och om man måste blanda i tanken kan man inte ha kvar olje behållaren och hälla i lite i tanken och ha olja i olje behållaren kvar . Och kan man inte ställa upp olje suget så han suger mer än original ?
    Det går utmärkt! Som Rexxy nämnde i ett inlägg så är det ju bara en sak som spelar roll.
    Om oljepumpen kraschar så är det ju byebye med kolv och cylinder i regel. Det är att föredra att blanda i lite extra olje i bränslet
    om du har tänkt åka med oljepumpen. Angående din sista fråga är jag osäker.. jag tror inte det.

Det går utmärkt! Som Rexxy nämnde i ett inlägg så är det ju bara en sak som spelar roll.
    Om oljepumpen kraschar så är det ju byebye med kolv och cylinder i regel. Det är att föredra att blanda i lite extra olje i bränslet
    om du har tänkt åka med oljepumpen. Angående din sista fråga är jag osäker.. jag tror inte det.
    Aha tackar som fan ! Men hur mycket ska man blanda extra ? På ca 5-6liter?

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Aha tackar som fan ! Men hur mycket ska man blanda extra ? På ca 5-6liter?
    Enkel matematik! Du bör ha runt 3% oljeblandning.
    3% av 5liter = 0,15L = 1,5DL
    3% av 6liter = 0,18L = 1,8DL

Svårare än så är det inte

Enkel matematik! Du bör ha runt 3% oljeblandning.
    3% av 5liter = 0,15L = 1,5DL
    3% av 6liter = 0,18L = 1,8DL

Svårare än så är det inte
    Tackar !

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in