Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Wink söker en duktig portare

    Som rubriker lyder så är jag ute efter en duktig portare som kan porta min polini evolution 80cc så jag får ut max effekt av den cylindern alltså en "4 stegs" portning eller vad ni kallar det för =)

  2. #2
    har en polare som kan porta. venne om han håller reda på stegen för portning, men porta kan han x) han har ju portat sitt 70cc till max å portat min org lite så ja.. han vet hur man ska porta för få max effekt iaf långt å skicka från norrtälje till gbg dock.. sen va han tar vet ja inte hur mycke han tar för de

  3. #3
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Emil Holmström aka Emil123
    Han kan allt och lite till om portning. Hör med honom!

    https://www.facebook.com/emil.holmstrom.9

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Emil Holmström aka Emil123
    Han kan allt och lite till om portning. Hör med honom!

    https://www.facebook.com/emil.holmstrom.9
    okej tack!

  5. #5
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av flaka-power Visa inlägg
    har en polare som kan porta. venne om han håller reda på stegen för portning, men porta kan han x) han har ju portat sitt 70cc till max å portat min org lite så ja.. han vet hur man ska porta för få max effekt iaf långt å skicka från norrtälje till gbg dock.. sen va han tar vet ja inte hur mycke han tar för de
    att påstå att man vet hur man portar för maxeffekt så ska det mycket kunskap till innan man kan påstå det, samt bänk och en hel del testande.
    och hur menar du med att porta till max? har han portat ända upp till övre kant i cylindern eller? :p
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    att påstå att man vet hur man portar för maxeffekt så ska det mycket kunskap till innan man kan påstå det, samt bänk och en hel del testande.
    och hur menar du med att porta till max? har han portat ända upp till övre kant i cylindern eller? :p
    så farligt e de inte xD men ja.. den e jäävligt portad xP han har jobbat me moppar å sånt å har portat cyllar sen han va 16 lr va de va nu e han 21 x) han e lagom självlärd men han vet ju hur man ska porta för bästa effekt. kan kolla om han har account här? så kan du la få höra me han själv haha x)

  7. #7
    Hade själv aldrig vågat skicka iväg min cylinder till någon som inte kan visa upp bänkpapper på att deras modifieringar faktiskt gett mer effekt. Bara för att ett portningsjobb ser bra ut på bild behöver det inte ge mer effekt, risken är stor att det blir tvärt om istället!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Perra.S Visa inlägg
    Hade själv aldrig vågat skicka iväg min cylinder till någon som inte kan visa upp bänkpapper på att deras modifieringar faktiskt gett mer effekt. Bara för att ett portningsjobb ser bra ut på bild behöver det inte ge mer effekt, risken är stor att det blir tvärt om istället!
    well... de e sant.. men ja själv vet om att han kan de han gör. spec eftersom ja själv har hans portning på min moppe

  9. #9
    "max portning" kräver nog också att blocket ska bli portat och ett avstämt rör för att få något ut av portandet

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av JaKen Visa inlägg
    "max portning" kräver nog också att blocket ska bli portat och ett avstämt rör för att få något ut av portandet
    Finns inget som heter "maxportat"...
    Most stickpeople are black

  11. #11
    menade att den är portad så vasst att blocket måste matchas och rör måste tillverkas efter durationer mm för att vinna många hk

  12. #12

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av JaKen Visa inlägg
    menade att den är portad så vasst att blocket måste matchas och rör måste tillverkas efter durationer mm för att vinna många hk
    blocket måste ändå portas för hypercyllar
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  13. #13
    Man kan få oportade "hypercyllar" att lira bra utan att röra blocket men absolut det är inget fel med lite breddning där

  14. #14
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Finns inget som heter "maxportat"...
    haha, det var precis det jag menade med det jag skrev.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #15
    skickar in den till emil123 imorgon, tack för alla svar!=)

  16. #16

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Var det inte emil som man fick vänta i flera veckor/månader innan man fick tillbaka sina saker?
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...3-kan-du-svara

  17. #17
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Var det inte emil som man fick vänta i flera veckor/månader innan man fick tillbaka sina saker?
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...3-kan-du-svara
    Emil, när nog bra om man låter han få ta sin tid.

  18. #18

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Jo han är säkert jätte bra, men känns ju surt att vänta en halv sommar på att få hem sin cylinder

  19. #19

  20. #20
    det skulle ta ca 2 veckor för han att porta cyllen =)

  21. #21
    W1Ll3s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stockholm, Finspång (hällesta);D
    Inlägg
    161
    Hur mycket gick det på om man får fråga?
    Yamaha DT110x Parmakit 2010
    Derbi Senda 2005 70cc

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av freddx01 Visa inlägg
    det skulle ta ca 2 veckor för han att porta cyllen =)
    Haha

  23. #23

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Okej, hoppas det går bra för dig jämfört med lennart och gbgräsglass

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av W1Ll3 Visa inlägg
    Hur mycket gick det på om man får fråga?
    700 plus frakt

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Okej, hoppas det går bra för dig jämfört med lennart och gbgräsglass

    vad hände med dem?

  26. #26

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Dom har fått vänta i månader på att få tillbaka sina saker. Emil är duktig, men han är 1:a klassens latmask.
    haha okej

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Nja... för att dra det lite på spets! Om portaren heter Max, så är väl cylindern "maxportad" ?


    Mina egenportade cylindrar kallas ju då "Rexxyportad", Snäppet grymmare än "maxportat".
    Haha sant
    Most stickpeople are black

  29. #29
    dubbel kollade med emil i dag och han lovade att den skulle vara klar om 2 veckor

  30. #30
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av freddx01 Visa inlägg
    dubbel kollade med emil i dag och han lovade att den skulle vara klar om 2 veckor
    Det är bra! Om han segar så kan du hälsa att jag (Kevin) kommer upp och ger han en käftsmäll annars

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in