Hybridvisning

Ang köp av Ktm Exc 125 imån

Tjena!

Imån blire att åka och kolla på en Ktm Exc 125. Någon som vet om man ska kolla något specielt på dom? Betalar ju rätt bra för den om jag köper den så vill ju ha en hoj som inte rasar direkt

Testkörning är en självklarhet, sitter ett helt nytt supermotard kit på så däcken är nog fina. Ska kolla kedjan och dreven, tackar!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Derbimikael Visa inlägg
    Testkörning är en självklarhet, sitter ett helt nytt supermotard kit på så däcken är nog fina. Ska kolla kedjan och dreven, tackar!
    Kolla styrlager, packboxar, vagglager extra noga då det ju är en offroadmaskin, detaljer som slits hårt på dylika. .

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Kolla så den startar.
    Testkör den.
    Känn så inget glappar.
    Kolla hur drev/kedja mår.
    Kolla däcken.
    Även kolla slitage...
    Att ingen sitter löst ..
    Hur Växelspaken funkar.. så den inte bara låser sig .. eller så.
    Som om du ska göra samma checkar som jag brukar göra så blir det efter sprickor i fälgarna - Se om hjulen är skeva - Hur anslutningen för röret till cylindern ser ut - Även fråga hur ofta han smörjer upp lager m.m.

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Rusa motorn ordentligt, testa koppling och växlar och kolla så att inget är skevt.

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Kolla styrlager, packboxar, vagglager extra noga då det ju är en offroadmaskin, detaljer som slits hårt på dylika. .
    Okej, saker som jag inte hade kollat om du inte sa det, Tackar!

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Rusa motorn ordentligt, testa koppling och växlar och kolla så att inget är skevt.
    Du menar att jag ska gasa fullt?

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ja. Fuckokör lite och kolla om den håller.
    Haha detta är ingen maskin jag ska fucko köra med! Kostar mig skjortan så vill inte att den ska paja men ska köra skiten ut den imån då!

om jag var du skulle jag svänga förbi närmsta mc-verkstaden och be få låna ett endoskop i utbyte av värdet av de, så kan du kolla hur cylindern mår, såvida den inte nyligen blivit bytt

Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    Även kolla slitage...
    Att ingen sitter löst ..
    Hur Växelspaken funkar.. så den inte bara låser sig .. eller så.
    Som om du ska göra samma checkar som jag brukar göra så blir det efter sprickor i fälgarna - Se om hjulen är skeva - Hur anslutningen för röret till cylindern ser ut - Även fråga hur ofta han smörjer upp lager m.m.
    Tackar!

Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    om jag var du skulle jag svänga förbi närmsta mc-verkstaden och be få låna ett endoskop i utbyte av värdet av de, så kan du kolla hur cylindern mår, såvida den inte nyligen blivit bytt
    Det verkar lite jobbigt! Men jag kan ju kolla om han nyss bytt cylindern. Han bytte precis kolv, motorolja, växellådsolja och sådant

då håller den i 500 mil drygt, sen kolvringar måste du byta halvvägs

Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    då håller den i 500 mil drygt, sen kolvringar måste du byta halvvägs
    Jag ska byta kolv lite oftare än 500 mil, han som jag köper den av har bytt per 200 mil, vev vid 600 och sånt

körde han med gjutna kolvar?

hellre en kolv för 1,7 k som håller ett brag än en 500 kr för en som håller några timmar..

vev var 600 mil? det tror jag tyvärr inte på

Han måste har riktigt gott om pengar om han byter vev var 600e mil och kolv var 200e

Finns inte så mycket som kan vara kasst på dessa hojar UTAN att man märker det Motorn är det känsligaste, kolla så det är bra komp och att det inte är några missljud... att bromsar tar bra, glapp i sving, hjul, dämpare styrlager osv. Packboxarna läcker gärna på dessa hojar(alla KTM cross och enduro har samma gaffel), börjar det läcka lite och man inte gör nått åt det så börjar det RINNA ut olja... Jag vet nya packboxar går på några hundra + olja...

Hoppas inte jag va för sen nu bara

Pengar är inga problem för den grabben antar jag när man såg hans hus och bilarna. Var och kollade på Ktmen och den var underbar! Inga missljud/glapp eller någonting! Hämtar den förmodligen idag

Langa bilder!!!
    Yellowfail

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in