Hybridvisning
-
2010-07-11, 23:40 #1
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Lindome
- Inlägg
- 147
Ang köp av Ktm Exc 125 imån
Tjena!
Imån blire att åka och kolla på en Ktm Exc 125. Någon som vet om man ska kolla något specielt på dom? Betalar ju rätt bra för den om jag köper den så vill ju ha en hoj som inte rasar direkt
-
2010-07-11, 23:48 #2
Kolla så den startar.
Testkör den.
Känn så inget glappar.
Kolla hur drev/kedja mår.
Kolla däcken.Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2010-07-11, 23:52 #3
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Lindome
- Inlägg
- 147
Testkörning är en självklarhet, sitter ett helt nytt supermotard kit på så däcken är nog fina. Ska kolla kedjan och dreven, tackar!
-
2010-07-11, 23:53 #4
-
2010-07-12, 00:30 #5
- Reg.datum
- Jun 2007
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 339
Även kolla slitage...
Att ingen sitter löst..
Hur Växelspaken funkar.. så den inte bara låser sig .. eller så.
Som om du ska göra samma checkar som jag brukar göra så blir det efter sprickor i fälgarna - Se om hjulen är skeva - Hur anslutningen för röret till cylindern ser ut - Även fråga hur ofta han smörjer upp lager m.m.
-
2010-07-11, 23:54 #6
Rusa motorn ordentligt, testa koppling och växlar och kolla så att inget är skevt.
-
2010-07-12, 00:06 #7
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Lindome
- Inlägg
- 147
-
2010-07-12, 00:07 #8
Ja. Fuckokör lite och kolla om den håller.
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2010-07-12, 00:11 #9
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Lindome
- Inlägg
- 147
-
2010-07-12, 00:38 #10
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Skåne,eslöv
- Inlägg
- 300
om jag var du skulle jag svänga förbi närmsta mc-verkstaden och be få låna ett endoskop i utbyte av värdet av de, så kan du kolla hur cylindern mår, såvida den inte nyligen blivit bytt
-
2010-07-12, 00:50 #11
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Lindome
- Inlägg
- 147
-
2010-07-12, 01:03 #12
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Skåne,eslöv
- Inlägg
- 300
då håller den i 500 mil drygt, sen kolvringar måste du byta halvvägs
-
2010-07-12, 01:23 #13
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Lindome
- Inlägg
- 147
-
2010-07-12, 01:35 #14
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Skåne,eslöv
- Inlägg
- 300
körde han med gjutna kolvar?
hellre en kolv för 1,7 k som håller ett brag än en 500 kr för en som håller några timmar..
vev var 600 mil? det tror jag tyvärr inte på
-
2010-07-12, 12:16 #15
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
Han måste har riktigt gott om pengar om han byter vev var 600e mil och kolv var 200e
Finns inte så mycket som kan vara kasst på dessa hojar UTAN att man märker detMotorn är det känsligaste, kolla så det är bra komp och att det inte är några missljud... att bromsar tar bra, glapp i sving, hjul, dämpare styrlager osv. Packboxarna läcker gärna på dessa hojar(alla KTM cross och enduro har samma gaffel), börjar det läcka lite och man inte gör nått åt det så börjar det RINNA ut olja... Jag vet
nya packboxar går på några hundra + olja...
Hoppas inte jag va för sen nu bara
-
2010-07-13, 11:55 #16
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Lindome
- Inlägg
- 147
Pengar är inga problem för den grabben antar jag när man såg hans hus och bilarna. Var och kollade på Ktmen och den var underbar! Inga missljud/glapp eller någonting! Hämtar den förmodligen idag
-
2010-07-15, 19:20 #17