derbi senda x-treme rör på rieju drac?

som rubliken lyder så undrar jag om min polares serbi senda x-treme -07/-08 trimrör passar på min?
    han har ett gianelli 2t liggandes som han fick med när han köpte sin och eftersom han kör otrimmat så tänkte jag att jag kanske skulle köpa det..
    men ja som sagt..
    vet att jag måste ha adapter för det ska gå till cyllen och sen fixa fästet så jag kan hänga fjädrarna. men förutom de, sitter fästerna vid tanken å sen i röven typ lika?

Reg.datum
    May 2010
    Bara att låna/prova och se om det passar? Så får du det bästa svaret

Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Bara att låna/prova och se om det passar? Så får du det bästa svaret
    hmm... de e sant faktiskt haha men onödigt å slänga ut pengarna på adapter om fästena inte passar.. fast egentligen borde man väl bara kunna ta å sätta på röret ändå? de lär väl ändå inte mer än nudda cyllen så derbi har avgasröret sittandes utanpå så att säga (men trycker inte in röret i cyllen)

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av flaka-power Visa inlägg
    hmm... de e sant faktiskt haha men onödigt å slänga ut pengarna på adapter om fästena inte passar.. fast egentligen borde man väl bara kunna ta å sätta på röret ändå? de lär väl ändå inte mer än nudda cyllen så derbi har avgasröret sittandes utanpå så att säga (men trycker inte in röret i cyllen)
    Ja det kan du ju. Då ser du endå om det passar bra med ramen.

sant thx haha ibland e man dum x) btw.. du råkar inte veta orginställningen på luftskruven på drac? (a) tror de e 2,5 varv men e osäker..

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    sant thx haha ibland e man dum x) btw.. du råkar inte veta orginställningen på luftskruven på drac? (a) tror de e 2,5 varv men e osäker..
    det är olika vad du ska ha, men ursprungsläget på 2takts-trottelförgasare är 1,5varv ut.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

1,5? O.o då får man ju ha hur litet munstycke som helst O.o

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    1,5? O.o då får man ju ha hur litet munstycke som helst O.o
    Hm hur tänker du nu?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

e luftskruven bara 1,5 varv så skulle man ju fan behöva typ 110 munstycke när man har hyper på orgfögge hahahha xD

Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    det går att ha derbi rör (gianelli 2T ) på rieju drac !
    Bara montera? Jag kör nämnligen Gianelli 2t på min Gilera (samma som derbi). Använder adapter vid cylindern då röret var gjort för AM6 motorn. Vid ramen fick jag bygga ett helt nytt fäste!

Bara montera? Jag kör nämnligen Gianelli 2t på min Gilera (samma som derbi). Använder adapter vid cylindern då röret var gjort för AM6 motorn. Vid ramen fick jag bygga ett helt nytt fäste!

e luftskruven bara 1,5 varv så skulle man ju fan behöva typ 110 munstycke när man har hyper på orgfögge hahahha xD
    Känns som du inte har en jävla aning om vad du pratar om. Läs på lite om förgasare innan du skriver ;-) Och sen hyper med "orgfögge", snälla...

Har ett rör som settat på Drac eller någon annan am6 moppe på min Gilera/Derbi, använder adapter vid cylindern och vid ramen fick jag bygga ett helt nytt fäste!

Edit: Vettefan vad som händer, går inte att radera min inlägg, först såg man inte ens dem. Fel ordning ligger de också i
    Senast redigerat av mksp den 2012-05-08 klockan 22:21.

Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Känns som du inte har en jävla aning om vad du pratar om. Läs på lite om förgasare innan du skriver ;-) Och sen hyper med "orgfögge", snälla...
    bara mena de att tycker 1,5 varv låter väldigt lite men de kanske de e xD

Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    ok.. men kan väl va för att rieju har ju sina rör in i cyllen, medans derbis rör ligger "på utsidan" så att säga men ja ska göra som @ködden sa, ska testa hans rör å kolla hur de sitter, sen om de verkar funka rätt bra så ska ja köpa-/be farsan fixa en adapter

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in