1. #1

    Hur mycket pallar veven??

    har en pgo t-Rex med leovince zx och nu 5 gramsvikter. Den gör väl en 75 på gps:en men jag tycker att den varvar åt helvete för mycket.

    Bytte till 5gr från 4 för att få lite lugnare, men varvräknaren går i spinn. När jag ligger i 65-70 så ligger den på 12000 varv och det känns lite risky i längden..

    Hur mycket pallar veven egentligen? Jag har 50cc ock jag tror det är standard cylle. Förra ägaren bytte men jag tror faktiskt inte att det är sport.

  2. #2
    säker på att mätaren inte flippat då?

  3. #3
    Du behöver inte oroa dig över veven, inte sålänge du kör med zx och originalcylle iallafall.

    Jag tror att en multivariator skulle göra dig gott, min pgo ökade ca 10-15 km/h i toppfart med det, (hot50) men då var också remhjulen större på multivariatorn.

  4. #4
    Jag har precis köpt en multivar. Inte slängt på den än. Dock så tror jag inte den kommer göra så mycket på topphastigheten. Känns inte som en pgo kan göra 85-90 med bara ett zx och multivar...

  5. #5
    Släng på den då Min gjorde en god bit över 90 på mätaren med multivar,snällt portad motoforce 70, arreché 19mm och s6pro rör. den toppade ca 70-80 på mätaren innan jag bytade variatorn, då var den lagom stark

    Kan tillägga att jag körde med originalvev då utan några som helst problem

  6. #6
    Jag skulle inte legat några längre sträckor på dom varven..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in